آفتاب
استاندار خراسان رضوی:

اهتمام دولت استفاده از تمام ظرفیتها برای تحقق اهداف نظام است

اهتمام دولت استفاده از تمام ظرفیتها برای تحقق اهداف نظام است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: اهتمام دولت یازدهم استفاده از تمام ظرفیتها برای تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در جریان بازدید از واحدهای شهرک صنعتی کلات مشهد افزود: امروز تکلیف همه ما تلاش برای توسعه، تولید و اشتغال است و تداوم و حفظ استقلال کشور در گرو برنامه ریزی و حرکت بر مدار علم و دانش است.
وی همت و تلاش در عرصه تولید و ایجاد اشتغال پایدار را یک نبرد مقدس دانست و اظهار کرد: توجه به ظرفیتهای داخلی برای پیشرفت ضروری است.
وی با یادآوری نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تاکید کرد: اجرای سیاستهای ابلاغی ایشان در این حوزه، یک رسالت ملی و تکلیف شرعی است.
وی تاکید کرد: مدیریت جهادی باید با استفاده مناسب از امکانات موجود با هدف افزایش بهره وری منطبق بر دانش و نیاز روز تفسیر، تحلیل و ترویج شود.
رشیدیان گفت: نگاه به مزیتهای داخلی، توجه به نیازهای بیرونی، مردمی بودن، تولید ثروت با رویکرد عدالت اجتماعی و حرکت بر مدار تخصص و دانش از جمله رویکردهای اقتصاد مقاومتی است که باید همواره مورد توجه باشد.
وی رعایت اصل بهره وری و برنامه ریزی برای کاهش قیمت تمام شده کالا را ضروری دانست و افزود: حضور موثر در بازارهای پر رقابت منطقه ای و جهانی، مستلزم شناسایی بازارهای هدف، نیاز مصرف کننده و تولید کالاهای استاندارد است.
وی خراسان رضوی را با توجه به وجود مرقد شریف رضوی دارای ظرفیتهای بالقوه فراوانی دانست که باید به همت تولید کنندگان، کارآفرینان، مهندسان و کارگران، در راستای اشتغال، کارآفرینی و خلق ثروت عادلانه به فعلیت برسد.
وی احیاء صنایع، حفظ و ارتقاء صنعت موجود را اسباب سربلندی استان دانست و اظهار کرد: در این راستا باید تلاش ویژه ای انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام شهادت و سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) و امام سجاد (ع)افزود: پیام قیام عاشورا در طول زمان و مکان جاری است و منحصر به سال 60 یا 61 هجری و صحرای کربلا نمی شود.
وی گفت:ملت شریف ایران در راستای الهام از مکتب سرخ حسینی و تداوم این نهضت، در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به صحنه آمدند و در راه دفاع از میهن و تحقق ارزش های الهی و انسانی از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
خراسان رضوی دارای 45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 40 شهرک فعال است که زمینه استقرار دو هزار و 280 واحد صنعتی را فراهم کرده اند.
در این شهرکها و نواحی صنعتی 68 هزارو 600 نفر مشغول کار و فعالیت هستند.
1922/ 6012 خبرنگار:کامیار اسماعیل پور** انتشار دهندهک علی حیدر شاه حسینی
کد N1533493

وبگردی