آفتاب
معاون وزیر ورزش و جوانان:

ترویج فرهنگ قرآنی از دغدغه ها و اولویت های وزارت ورزش و جوانان است

ترویج فرهنگ قرآنی از دغدغه ها و اولویت های وزارت ورزش و جوانان است

کرج - ایرنا - معاون وزیر ورزش و جوانان گفت که ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای آشنا کردن جوانان و ورزشکاران با کلام الهی و انس با قرآن یکی از دغدغه ها و اولویت های این وزارتخانه است.

عبدالحمید احمدی عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن جوانان و ورزشکاران کشور در بخش برادران به میزبانی استان البرز، افزود: امروز شاهد مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن کریم در رشته‌های قرائت تحقیق، ‌قرائت ترتیل، ‌حفظ کل قرآن، ‌حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، اذان، احادیث موضوعی، مفاهیم آیات موضوعی، بخش ویژه نگارش و اذان بودیم.
آئین پایانی این مسابقات با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، امام جمعه شهر هشتگرد، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی و و برخی دیگر از مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی تفریحی ایثار کردان ساوجبلاغ برگزارشد.
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ما باید در عمل و فهم در قرآن برگزیده باشیم و از این طریق فرهنگ قرآنی را ارتقاء دهیم.
احمدی گفت: امید است در سال های آینده موضوعات متنوع تر و جمعیت شرکت کننده بیشتر شده و میزبان جوانان قاری سایر کشورها باشیم تا هم باعث رونق و هم انگیزه جوانان شویم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز در آین آئین گفت: مسابقات سراسری قرآن ورزشکاران و جوانان کشور از 4 آبان با حضور بیش از 350 نفر از جوانان، ورزشکاران و کارکنان وزارت ورزش و جوانان و قاریان به میزبانی استان البرز آغاز و امروز خاتمه یافت.
امیر غفرانی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات 44 داور واساتید بین المللی وظیفه خطیر داوری را برعهده داشتند.
در این مراسم از بهنام محمودی کاپیتان اسبق والیبال کشور و ساره جوانمردی قهرمان پارالمپیک به عنوان سفیران گسترش فرهنگ قرآنی در بخش آقایان و بانوان و پدر شهید مهدی عسگری شهید مدافع حرم تقدیر شد.
در پایان از 64 قاری برتر در رده های مختلف این دوره از مسابقات با مدال و لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل به عمل آمد.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1533458

وبگردی