آفتاب

استاندار هرمزگان: امام سجاد (ع) درابلاغ پیام شهیدان واقعه کربلا نقش اصلی داشت

استاندار هرمزگان: امام سجاد (ع) درابلاغ پیام شهیدان واقعه کربلا نقش اصلی داشت

بندرعباس - ایرنا- استاندارهرمزگان گفت:امام سجاد (ع) درابلاغ پیام شهیدان واقعه کربلا و پیگیری نتایج نهضت عاشورا نقش اصلی را داشت.

به گزارش ایرنا، جاسم جادری پنجشنبه درششمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع)افزود:آن حضرت درهرفرصتی مردم را نسبت به طاغوت عصریزید آگاهی می بخشید و خطبه های این امام بزرگوار ماهیت پلید حکومت یزید را افشا کرد.
وی ادامه داد: امام سجاد(ع) پس از واقعه کربلا با وجود اینکه جامعه اسلامی را گرفتار ترس می دید اما از پای ننشست و با دعا و نیایش مطالب عمیق و ارزنده را به جامعه منتقل ساخت.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: تداوم بخشی و تفسیر درست حادثه عاشورا و جلوگیری از تحریف آن و نشر معارف قرآن و فرهنگ اسلامی در قالب دعا و نیایش از مهمترین اقدام های امام سجاد(ع) پس از عاشورا به شمار می رود.
جادری افزود: از صحیفه سجادیه به عنوان زبور آل محمد (ص) یاد می کنند و این کتاب از نظر گوینده و مخاطب از ویژگی خاصی برخوردار است و علاوه بر محتوای عمیق از نظر سند نیز از استحکام خاصی برخوردار است.
وی گفت: صحیفه سجادیه جایگاه خاصی دارد و فصاحت و بلاغت و عمق معانی آن ویژه است و بسیاری از معارف ناب اسلامی در قالب دعاهای صحیفه مطرح شده است و مضمون این صحیفه تبیین دین و ارزش های قرآنی و وظایف و آداب زندگی است وبرای هرلحظه و موقعیتی دستورالمعلی برای نیایش به درگاه خداوند در آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه دوران امام سجاد (ع) از دشوارترین دوران بود که در آن کشتار با اندک بهانه ای امری رایج بود و برخی آبروی مسلمانان را مورد هتک حرمت قرار می دادند،اظهار داشت:حضرت زین العابدین (ع) دراین دوران بابه کارگیری شمشیر مظلومیت ، یاد واقعه خونین عاشورا را در اذهان عموم مردم زنده نگه داشت.
جادری اضافه کرد: امام چهارم شیعیان با شیوه ای بسیار موثر، وجدان انقلابی توده مردم را برانگیخت و عوام مردم و خواص دارای نفوذ را برای جبران گذشته وادارکرد.
جادری خاطرنشان کرد: همچنین امام سجاد(ع) با رساله حقوق خود، صحنه ای جذاب از غنای حقوقی آخرین دین الهی را نشان داد و از طریق تربیت شاگردان برجسته مسئولیت خطیر هدایت را ایفا کرد.
وی اظهارامیدواری کرد: برگزاری این کنگره در استان هرمزگان بتواند در جهت تبیین نقش برجسته امام سجاد موثر باشد و این رسالت عظیم الهی را به گوش جهانیان برساند.
ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با حضور اندیشمندان، علما، محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی روز پنجشنبه ششم آبان ماه مصادف با 25 محرم الحرام در بندرعباس آغاز به کار کرد.
مهمانانی از کشورهای آرژانتین، کلمبیا، لبنان، یمن، پاکستان، عراق و همچنین شخصیت های علمی فرهنگی کشوری واستانی سخنانی پیرامون شخصیت ، اخلاق ، منش ومنقبت چهارمین امام شیعیان جهان ایراد می کنند.
امسال قریب به 100مقاله علمی از محققان و پژوهشگران داخل و خارج از کشور به دبیرخانه ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع ) ارسال شده بود که هیات داوران از بین آنها سه مقاله برتر، سه مقاله برگزیده و چهار مقاله منتخب را انتخاب کرد.
12 مقاله برتر از بین 100 مقاله رسیده به دبیرخانه علمی این کنگره پس از 2 بار داوری مشخص شد. سه مقاله از بین 12 مقاله برتر به عنوان مقاله های دارای رتبه اول تا سوم انتخاب شده که امروز در قالب سخنرانی ارائه شد.
7195/6048
خبرنگار رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده :علی شهیدیان
کد N1533436

وبگردی