آفتاب

استاندار زنجان: منشور ابلاغی رهبری، فصل الخطاب مسئولان برای انتخابات پیش روست

استاندار زنجان: منشور ابلاغی رهبری، فصل الخطاب مسئولان برای انتخابات پیش روست

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: منشور ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، فصل الخطاب همه مسئولان در برگزاری انتخابات پیش روست و همه مکلف و موظف به اجرای آن هستند.

اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاونان سیاسی و امنیتی استاندار افزود: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ منشور انتخابات، پاسداری و صیانت از آرای مردم را به مسئولان و متولیان برگزاری انتخابات تکلیف کردند.
وی یادآورشد: مدیران برای اجتماع عظیم شیعی در کنار بارگاه امام حسین(ع) همکاری لازم را داشته باشند تا همچون هر سال، این اجتماع با شکوه دنیا را شگفت زده کند.
درویش امیری اظهار کرد: این اجتماع اسباب سربلندی ملت ایران و عراق را فرام می کند و همه از هر نوع کمک به دولت عراق در برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم اربعین دریغ نمی کنند.
استاندار زنجان گفت: فرزندان عزیز این استان وظیفه پاسداری از نقاط مختلف مرزی را بر دوش دارند و در مناطق بسیار صعب العبور و دشوار سردشت خدمت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که امروز همه مردم این استان و سایر نقاط کشور در امنیت و آسایش کامل و بدون کوچکترین مشکل امنیتی زندگی می کنند، به خاطر تحمل سختی های و دشواری هایی است که کمتر به چشم می آید و دیده می شود.
درویش امیری ادامه داد: برخی خدمات و تلاش ها از نزدیک دیده نمی شود و تا وقتی که کسی از نزدیک این تلاش ها را مشاهده نکند، متوجه اهمیت و نقش آن نمی شود.
استاندار زنجان گفت: در صورتی که خدمتگزاری در حوزه سیاسی و امنیتی نباشد، زمینه خدمت در حوزه های اقتصادی و عمرانی فراهم نمی شود.
وی اضافه کرد: از دیگر نقش های مسئولان سیاسی و امنیتی، مشارکت دادن مردم در حوزه های مختلف است و رسالت اصلی این بخش، جلب مشارکت مردمی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به شمار می آید.
درویش امیری ابراز کرد: فرهنگ مشارکت در مباحث اصیل ایران محسوب می شود که پس از ورود اسلام به این سرزمین، ارزش دین هم به آن اضافه شده است.
استاندار زنجان اضافه شدن ارزش های وقف، زکات و خمس به فرهنگ مشارکت را از ثمرات پیوند بین دین و فرهنگ مشارکت در ایران برشمرد.
وی تاکید کرد: با استقرار جمهوری اسلامی، در قانون اساسی به انواع مشارکت های مردم اشاره و تاکید و خواستار تبیین و تشریح نوع و مدل مشارکت مردم در همه بخش های نظام اسلامی شده است.
درویش امیری انتخابات را پررنگ ترین شکل مشارکت مردم در کشور خواند و به ابلاغ منشور انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه کشور اشاره کرد.
استاندار زنجان گفت: چه بسا ما مسئولان در پاره ای از موارد در انتخابات غفلت کرده ایم که رهبر فرزانه انقلاب برای ابلاغ چنین منشوری ورود کرده اند تا سیاست ها و دستورالعمل های کلی را تعیین کنند.
وی افزود: انتخابات باید موجب انسجام اجتماعی و تقویت اقوام، مذاهب و گروه های مختلف جامعه شود.
درویش امیری از وجود 35 حزب و تشکل سیاسی در استان زنجان خبر داد و به همدلی و تعامل این تشکیل ها و احزاب برای پیش برد برنامه های استان اشاره کرد.
استاندار زنجان گفت: در دولت تدبیر و امید ایجاد تشکل های مردم نهاد رشد قابل توجهی داشته از و 142 سازمان مردم نهاد زنجانی در سال 92 به 258 مورد در سال جاری رسیده است.
وی یادآورشد: در زمینه مشارکت در فعالیت های فرهنگی، امروز زنجان بعد از استان های مشهد، قم، و شیراز در مقام چهارم ایستاده است.
در پایان این مراسم سید بیوک موسوی به عنوان معاون سیاسی و امنیتی جدید استاندار زنجان معرفی و از خدمات سه ساله حمیدرضا شهبازی تقدیر شد.
بخشداری مرکزی و معاون فرمانداری شهرستان زنجان، فرمانداری شهرستانهای ساوجبلاغ، دماوند، رباط کریم، اسلامشهر و شهریار در دولت های سازندگی و اصلاحات در کارنامه سید بیوک موسوی قرار دارد.
پیش از این سید بیوک موسوی مدیریت مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد را برعهده داشت.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشاردهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.
کد N1533326

وبگردی