آفتاب

حراست بهینه فضای سایبری کشور از اهداف پدافند غیرعامل است

حراست بهینه فضای سایبری کشور از اهداف پدافند غیرعامل است

اراک - ایرنا - مدیرکل عملیات و طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: جراست بهینه از فضای سایبری کشور و پیش آمادگی در برابر تهدیدهای آن از اهداف مهم پدافند غیرعامل است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم سردار نورخدا قاسمی روز پنجشنبه در همایش پدافند سایبری استان مرکزی در فرهنگسرای شهر اراک افزود: حراست شبکه ای و شناسایی و پیش آمادگی در برابر حملات سایبری در بخش های مختلف جامعه زیرشاخه های زیادی را شامل می شود و مقوله پدافند غیرعامل در این زمینه از اهمیت ویژه برخوردار است.
وی بیان کرد: پدافند غیرعامل اقداماتی بدون استفاده از ابزار و سلاح نظامی در مقابل تهدیدات است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل عملیات و طرح و برنامه سزامان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: این ساختار در همه کشورها وجود دارد اما ،در 2 دهه اخیر با توجه به بروز حوادث مختلفی که در دنیا اتفاق افتاده، مورد توجه بیشتر قرار گرفته و برخی از کشورها در این خصوص از دیگران سبقت گرفته اند.
سرتیپ دوم پاسدار سردار قاسمی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با پدافند غیرعامل فرمودند، این مهم مصون سازی کشور در برابر تهدیدات است.
وی اظهار کرد: در عرصه پدافند غیرعامل باید ساختارها بومی شود و تهدیدشناسی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل عملیات و طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: اگر از شناخت به موقع تهدیدها غفلت شود، نمی توان در موقع مناسب با مشکلات مواجه شد و آن را به بهترین شکل مدیریت کرد.
سرتیپ دوم پاسدار سردار قاسمی بیان کرد: در عرصه پدافند غیرعامل میدان و ابزار نسبت به پدافند عامل متفاوت است و هر روز شکل آن تغییر می کندو پیش آمادگی فعال را می طلبد.
وی گفت: یکی از مسائل مهم در پدافند غیرعامل بحث سرمایه است که باید با جدیت دنبال می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی نیز در این همایش گفت: فرهنگ سازی در خصوص آشنایی با مفهوم پدافند غیرعامل در لایه های مختلف جامعه امری ضروری است و این مهم باید به عنوان نیاز زیرساختی در تمامی بخش ها نهادینه شود.
به گزارش ایرنا، مجید طاعتی افزود: پیشرفت و گام های روبه جلو در کشور را باید با پدافند غیرعامل صیانت کردو رویکرد در این حوزه باید علمی و با روزامدترین فناوری ها صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: حوزه پدافند سایبری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این بخش نیازمند کار توسط متخصصان و متفکران و همراهی فرهیختگان و دانشگاهیان است.
در همایش پدافند سایبری استان مرکزی شرکت کنندگان با بدافزار استاکس نت و مرکز عملیات امنیت SOC آشنا شدند.
از دوم تا هشتم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری**انتشار دهنده: مژگان حیدری*
کد N1533206

وبگردی