آفتاب
استاد دانشگاه ماینس آلمان:

حضور داوطلبانه مردم در کانون های محیط زیست قابل تحسین است

حضور داوطلبانه مردم در کانون های محیط زیست قابل تحسین است

استاد دانشگاه ماینس آلمان چندگانه بودن فعالیت های داوطلبانه مردم در کانون های محیط زیست محلات شهر تهران را فعالیتی ویژه خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست در حاشیه مراسم بازدید اعضای شرکت کننده در اولین همایش بین المللی بهداشت محیط و توسعه پایدار از فعالیت ها و اقدامات کانون های محیط زیست منطقه ۲ با تاکید بر استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی گفت: امیدوارم این بازدید بتواند ایده های مثبتی را در اختیار سایر کلانشهرهای کشور جهت استفاده از ظرفیت این شبکه ها و مشارکت پرشور مردم به منظور بهبود وضعیت محیط زیست قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت های محیط زیستی مردم در کانون های محیط زیست محلات ۳۵۴گانه شهر تهران، افزود: هدف اصلی از ایجاد کانون های محیط زیست انتقال تجربه افراد به یکدیگر است در واقع ابتکارات و نوآوری های مردم در حوزه محیط زیست در این کانون ها شکل می گیرد که به طور یقین ضمن همکاری های مشترک، انسجام اجتماعی در سطح محلات بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به عضویت ۱۴ هزار نفر در کانون های محیط زیست سراهای محلات، ادامه داد: هدف ما، دسترسی تهران به شهر تازه با تنوع زیستی و طبیعت غنی، آب و انرژی پاک، زمین و هوای پاک است که در این زمینه کلاس های آموزشی و فعالیت های محیط زیستی مانند طرح خادم هیئت، کمپین های محیط زیستی مانند سه شنبه های بدون خودرو، نه به کیسه های پلاستیکی و غیره برگزار و اجرا می شود.

پرفسور اسمیت استاد دانشگاه ماینس آلمان پس از تشکر و قدردانی از مسئولین، از چندگانه بودن فعالیت های داوطلبانه مردم در کانون های محیط زیست استقبال نمود.

وی همچنین یکی از نکات قابل تحسین در این کانون ها را حضور پر شور و داوطلبانه مردم در انجام طرح ها، پروژه ها و حل معضلات و مشکلات محیط زیستی محله به صورت خودجوش برشمرد.

ایشان اظهار داشت: نباید فقط جنبه آلودگی محیط زیست دیده شود، باید سعی کنیم تا با حفاظت از محیط زیست به طبیعت بکر خود برگردیم.

لازم به ذکر است در این مراسم دبیران کانون های منطقه ۲ به معرفی فعالیت های خود از جمله آموزش و فرهنگسازی در زمینه تفکیک پسماند خشک و تر، کاشت گیاهان ارگانیک، بازدید از مشکلات و معضلات محلات، اجرای طرح جمع آوری درب بطری ها، برگزاری کارگاه تاثیر آلودگی هوا بر سلامت و راهکارهای کاهش آن، توسعه دوچرخه سواری شهری و سفرهای بین شهری و غیره پرداختند.

کد N1533186

وبگردی