آفتاب
گاهشمار

زادروز بیل گیتس

زادروز بیل گیتس

بیل گیتس با نام واقعی «ویلیام اچ گیتس» در 28 اکتبر سال 1955 در سیاتل چشم به جهان گشود. پدر وی وکیل دادگستری و مادرش آموزگار بود. نخستین‌بار ...

بیل گیتس با نام واقعی «ویلیام اچ گیتس» در 28 اکتبر سال 1955 در سیاتل چشم به جهان گشود. پدر وی وکیل دادگستری و مادرش آموزگار بود. نخستین‌بار زمانی که به مدرسه می‌رفت با کامپیوتر آشنایی پیدا کرد و در 13 سالگی اولین نرم‌افزار خود را که یک بازی کامپیوتری ساده بود، نوشت. مقارن با همان زمان بود که نطفه شکل‌گیری مایکروسافت با آشنایی و نزدیکی بیل با پل آلن بسته شد.

 

در سال 1973 بیل گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد و در همین زمان بود که استیو بالمر که بعدها مدیر اجرایی مایکروسافت شد، آشنایی پیدا کرد. همچنین در همین دوره موفق شد ویرایش جدیدی از برنامه بیسیک (Basic) ارائه دهد؛ ولی به زودی دانشگاه را رها کرد تا زمان بیشتری را برای شرکتی که به همراه دوست قدیمی‌اش آلن در سال 1375 تاسیس کرده بود، اختصاص دهد. در این زمان کامپیوترها هنوز قابلیت استفاده‌های شخصی را به سبب امکانات و شکل و نوع طراحی نداشتند و این دو نفر، شرکت خود را با شعار «در هر خانه یک کامپیوتر» تاسیس کردند. پنج سال پس از تاسیس مایکروسافت در سال 1980 شرکت ای‌بی‌ام تصمیم گرفت که کامپیوتر شخصی خود (پی‌سی) را وارد بازار کند و مایکروسافت توانست نرم‌افزارهای سازگار با این کامپیوتر را بنویسد.امروزه اکثر کامپیوترهای شخصی از محصولات مایکروسافت استفاده می‌کنند و این شرکت بیش از 60 هزار کارمند دارد و صدها نمایندگی در کشورهای مختلف جهان ایجاد کرده است. با توجه به درآمد و پیشرفت‌های چشمگیر مایکروسافت، بیل گیتس برای سال‌های پیاپی ثروتمندترین مرد جهان لقب گرفت. وی تا کنون میلیاردها دلار صرف امور خیریه و مبارزه با بیماری‌هایی چون ایدز و مالاریا کرده و همچنین چند عنوان کتاب نوشته که در زمره پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار گرفته است.

کد N1532890

وبگردی