آفتاب
محسنی بندپی:

اجرای درست طرح تحول سلامت در اقتدار بیمه ها نهفته است

اجرای درست طرح تحول سلامت در اقتدار بیمه ها نهفته است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای درست طرح تحول سلامت در اقتدار بیمه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی در نشست گرامیداشت سوم آبان، روز تصویب قانون بیمه همگانی گفت: ما در نظام سلامت کشور در دولت تدبیر و امید سه اقدام اساسی را مد نظر قرار دادیم.

وی افزود: محور اول بحث پوشش بیمه همگانی سلامت بود. ما در بسیاری از مناطق محروم آنگونه که افراد را از بیمه بهره من کردیم نمی توانستیم سرمایه اجتماعی ایجاد کنیم و عدالت این گونه مفهوم پیدا می کند.

ریس سازمان بهزیستی کشورافزود: موضوع دوم آگاه سازی مردم به حقوق خودشان بود. این موضوع بحث توانمندسازی بیمه شدگان شروع شد.

محسنی بندپی باا شاره به اینکه کاهش پرداخت از جیب مردم محور سوم ما بود، اظهار داشت: این هزینه از مردم گرفته شد و سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت آن را متقبل شدند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اگر می گوییم 75 درصد هزینه های پرداختی به دوش سازمان های تامین اجتماعی و سلامت است، اقرار نکردیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه منابع مالی در یک جاست اما تکالیف بر عهده دستگاههای دیگر است. سوبسید را باید به خریدار خدمت بدهیم نه ارائه دهنده خدمت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری همه موارد به خوبی مشخص شده است، گفت: اجرای درست طرح تحول سلامت در اقتدار بیمه ها است.

محسنی بندپی ادامه داد: ما در سازمان بهزیستی هم نگاه سلامت محور را نهادینه کردیم. امسال در 95 غربالگری شنوایی سنجی، پوشش بیش از 90 درصدی را داشتیم. ما در این زمینه 1500 نفر را برای کاشت حلزون یا جراحی را شناسایی کردیم که اگر این اقدام صورت نمی گرفت آنها ناشنوا می شدند یا عدم تکلم پیدا می کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: ما این موضوع را برای بینایی سنجی هم پیش بینی کردیم که از این هفته شروع شده و پیش بینی ما این است که در این زمینه هم پوشش بالای 90 درصد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سالانه 30 هزار معلول بدنیا می آیند، گفت: غربالگری ژنتیک ازدواج از مباحث بسیار مهمی است که ما آن را آغاز کردیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: معلولیت با تولد بار روحی روانی بسیار بالایی برای خانواده ها ایجاد می کند و بار مالی برعهده دولت می گذارد. هزینه نگهداری یک معلول در مراکز بهزیستی ماهانه بالای 1.5 میلیون تومان است.

محسنی بندپی در خاتمه گفت: با وجود برخی انتقادها نسبت به غربالگری ژنتیک که عنوان می شد ما مانع ازدواج می شویم باید گفت ما در هر استان یک شهر را به این منظور اختصاص دادیم.

کد N1532806

وبگردی