آفتاب

رونمایی روسیه از قدرتمندترین موشک هسته‌ای جهان که یک کشور را نابود می‌کند

رونمایی روسیه از قدرتمندترین موشک هسته‌ای جهان که یک کشور را نابود می‌کند

مقام‌های روسیه برای اولین بار تصویر قدرتمندترین موشک هسته‌ای جهان را منتشر کرده‌اند که قادر است کشوری به وسعت فرانسه را نابود کند. قدرت تخریب این موشک هسته‌ای 2 هزار برابر بمب اتمی است که آمریکا در جنگ جهانی دوم در هیروشیما استفاده کرد.

این موشک عظیم "RS-28 Sarmat" که "شیطان 2" نامیده می‌شود، قادر است 9700 کیلومتر پرواز کرده و با حمل 16 بمب جداگانه در زمان رسیدن به مقصد، چندین هدف را از بین ببرد.موشک بالستیک قاره پیمای سارمات، توانایی نفوذ در سامانه‌های پدافند ضدموشکی و عبور از سپرهای ضد موشکی را دارد. پیش بینی می‌شود این موشک در سال ۲۰۱۸ به نیروهای مسلح روسیه تحویل شود.

این موشک صد تنی از سوخت مایع استفاده می‌کند و از سکوی پنهان شده در زیر زمین شلیک می‌شود. موشک سارمات می‌تواند کلاهک‌هایی را به وزن ده تن را حمل کند.این موشک مافوق صوت از جمله دارای مسیر حرکت غیر قابل پیش بینی و قابلیت مانور دهی است. برد موشک سارمات به آن امکان می‌دهد نه فقط از نزدیک ترین مسیر بلکه از طریق قطب جنوب و قطب شمال به امریکا برسد.

سوخت این موشک به اندازه‌ای است که می‌تواند فاصله قطب شمال تا قطب جنوب را طی کند و بیش از یازده هزار کیلومتر در هوا باقی بماند. تغییر ارتفاع، سرعت و مسیر حرکت این موشک امکان پذیر است.قدرت موتورهای این موشک تقریبا به اندازه قدرت موشک های فضایی سفینه بر است.

سر جنگی بزرگ موشک سارمات برای حمل 10 کلاهک سنگین یک تنی و یا 16کلاهک 750 کیلویی که سبک تر است، و یا ترکیبی از هر نوع کلاهکی ساخته شده است.شرکت طراحی موشک Bureau، سازنده شیطان 2 معتقد است که این موشک طی دو سال آینده آماده پرتاب خواهد بود.

این سازنده، هدف از ساخت شیطان 2 را تامین یک عامل بازدارنده هسته‌ای موثر برای نیروهای استراتژیک روسیه اعلام کرده است.

5454

 

کد N1532763

وبگردی