آفتاب
مدیرکل امور عقیدتی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی :

سفیران انفال تبیین کننده نگاه دین به طبیعت در جامعه هستند

سفیران انفال تبیین کننده نگاه دین به طبیعت در جامعه هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور عقیدتی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: سفیران انفال وظیفه دارند تا نگاه دین به منابع طبیعی را برای مردم تبیین کنند، چرا که اگر مردم نگاه دین به موضوع آب، خاک، مراتع و جنگل را به درستی درک کنند، خیلی از مشکلات محیط زیستی رفع خواهد شد.

حجت الاسلام عباس خاک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مدیران منابع طبیعی را مسئول بستر سازی فعالیت بهتر سفیران انفال در جامعه دانست و افزود: برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی کشور، همچنین با هدف آگاه سازی جامعه توسط روحانیون، طرح سفیران انفال در وزرات جهادکشاورزی اجرا می شود.
وی اظهار کرد: برای تبیین موضوع و توجیه مناسب جامعه هدف، همایش های زیادی برای روحانیت برگزار شده اشت.
مدیرکل امور عقیدتی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اطلاع رسانی و روشن سازی مردم برای نجات طبیعت ایران را نوعی تلاش برای احیای گوشه ای از دین اسلام عنوان و تاکید کرد: کار در منابع طبیعی در راستای توسعه دین در حوزه طبیعت به شمار می آید.
وی درباره معرفی سیره اهل بیت(ع) به مردم، گفت: اگر می خواهیم جامعه ما اسلامی باشد و اسلامی بماند باید راه، روش و سیره ائمه اطهار(ع) در هر زمینه ای از جمله حفظ طبیعت را به درستی برای مردم تبیین کنیم.
حجت الاسلام خاک تاکید کرد: باید برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در هر حوزه ای هزینه و راه های علمی و عملی را برای مردم معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، طرح 'سفیران انفال' بر اساس وظیفه و حکم شرعی به منظور فرهنگ سازی، صیانت از منابع طبیعی، تبیین معارف و مساله انفال، جلب توجه مردم به موضوع خلیفه الهی بودن، رعایت تمام شئون انسانی در جهت حفظ آب، خاک، گیاهان و جنگل ها برای تداوم حیات نسل ها اجرا شده است.
استان زنجان تدوین و ارائه دهنده طرح ' سفیران انفال ' در سطح کشور است که این طرح پس از تدوین و برگزاری جلسه های مکرر به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد و مورد استقبال قرار گرفت.
هم اکنون سفیران انفال استان زنجان 15 نفر مبلغ دینی است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.
کد N1532733

وبگردی