آفتاب
وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی:

بیمه ها طرح تحول سلامت را بیمه می کنند

بیمه ها طرح تحول سلامت را بیمه می کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیمه ها طرح تحول سلامت را بیمه می کنند معتقد است طرح تحول سلامت و تحول در تحول سلامت حرکت درستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی در گرامیداشت سوم آبان روز تصویب قانون بیمه همگانی در جمع خبرنگاران گفت: امروز رسانه ها به اندازه ای که من از بیمه اطلاع دارم، اطلاع دارند. هر رسانه به طور شفاف همه مسائل بیمه ها و طرح تحول سلامت علل کسری بودجه و ... را می داند. خوشبختانه شرایط به گونه ای است که می توانیم امروز را روز شفاف سازی فعالیت بیمه ای اعلام کنیم.

ربیعی افزود: درک درست از مسئله مهمترین مسئله است. ما معمولا از جابجایی عارضه با بیماری نگران هستیم. وقتی عارضه با بیماری اشتباه گرفته شود به جای درمان اساسی، درمان نادرست صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: معتقدم طرح تحول سلامت و تحول در تحول سلامت حرکت درست ما است و زمینه ساز آینده موفقی برای ما و هر تصمیمی نادرست پاشنه آشیل این طرح ها است و هر جهت گیری نادرست چشم سهراب.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: امروز شاید خشنودکننده ترین بخش اجرای طرح تحول سلامت بیمه ۱۱ هزار حاشیه نشین شهرها باشد که بر اساس آمار ۸۳.۵ درصد آنها در فقر مطلق بودند.

ربیعی گفت: جدا از این موضوع، اجرای این طرح برای ۲۲ میلیون زندگی روستایی ایجاد تحول کرده است که در سطح درمانی یک، ۱۰۷ هزار تومان سرانه درمانی استفاده کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پوشش ۲۲ میلیون روستایی و ۱۰ میلیون حاشیه نشین شیرین ترین بخش اجرای طرح برای ما بوده است.

وی افزود: این اقدامات مسیر ادامه طرح را نشان می دهد که باید از سوی بیمه ها صورت بگیرد. در واقع بیمه ها طرح تحول سلامت را بیمه می کنند.

ربیعی تصریح کرد: آنچه در زندگی مردم تاثیر می گذارد مسیر دفترچه ها و ارتقا سرانه های درمانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: معتقدم ما ملزم به بازگشت به الزامات برنامه پنجم هستیم، گفت: در برنامه پنجم الزامات فراموش شده بسیاری داریم که مسیر تحول را مطرح می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هزینه های زیاد پاشنه آشیل بیمه ها بود، هزینه هایی که منابع آن تامین نشده است.

ربیعی گفت: ما چند کار بزرگ را با هم شروع کردیم؛ تعرفه ها را افزایش دادیم، ۱۱ میلیون نفر را بیمه کردیم و... نمی گویم برنامه با هیچ مشکلی همراه نبود زیرا این موضوع اقرار است. شاید بزرگترین کاستی ما بی ملاحظگی در همراهی بیش از توان مالی ما بود.

وی افزود: نخواستیم با ملاحظات زیاد تنگنا ایجاد کنیم. باید با اعتماد بیشتری به منابع قول داده شده پیش می رفتیم.

کد N1532698

وبگردی