آفتاب

67درصد مردم درکشور به انتخاب بازی های رایانه ای توجه ندارند

67درصد مردم درکشور به انتخاب بازی های رایانه ای توجه ندارند

کرج - ایرنا - مدیر رده بندی نظام سنی بازی های رایانه ای بنیاد ملی بازیهای رایانه ای کشورگفت: 67 درصد مردم در کشور به انتخاب بازی های رایانه ای مطابق با معیارهای کارشناسانه توجه ندارند.

به گزارش ایرنا، رضا احمدی روز چهارشنبه در همایش آموزشی بازی های رایانه ویژه مربیان و معاونین پرورشی مدارس استان البرز که در سالن سینما تئاتر شهر کرج برگزار شد، افزود: بازی های رایانه ای به دلیل هیجانی که برای کودکان و نوجوانان به همراه دارد سبب می شود تا ساعت ها فرزندان خانواده ها در یک جای ثابت بنشیند و به یک بازی لمسی- فکری بپردازند.
وی اظهارکرد: برای هدایت صحیح کودکان و نوجوانان که گرایش خاصی به بازی های رایانه ای دارند لازم است در خانه و مدرسه تحت پوشش دوره های آموزشی- تربیتی با عنوان آثار مثبت و منفی بازی های رایانه ای قرار گیرند.
وی با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در فرهنگ سازی جامعه خاطرنشان شد: در جمع معلمان مدارس معمولا دانش آموزان با مربیان و معاونین پرورشی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با توجه به نوع فعالیت های کاری- اجرایی آنان دارند.
مدیر رده بندی نظام سنی بازی های رایانه ای یادآور شد: اطلاع رسانی در زمینه بازی های رایانه ای در مدارس برای دانش آموزان و اولیای آنان بر دوش فرهیختگان است زیرا کودکان و نوجوانان کشور امروز نیاز به دانش و مهارت بازی های رایانه در خانه و مدرسه دارند.
احمدی در ادامه به انجام پژوهش انجام شده با عنوان بازی های رایانه ای از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در کشور پرداخت و اظهارکرد: در این پژوهش میدانی فقط 33 درصد از خانواده ها در انتخاب بازی های رایانه ای فرزندانشان توجه لازم را داشتند در حالی که این توجه در بین خانواده های اروپایی و امریکایی 98 درصد است.
وی گفت: برای ارتقاء درصد توجه خانواده های ایرانی در انتخاب بازی های رایانه ای مجاز که متناسب با گروه سنی افراد و فرهنگ اسلامی - ایرانی ، مورد بازبینی تیم کارشناسی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای کشور قرار گرفته نیاز به مشارکت معلمان در بخش آگاه سازی دانش آموزان و والدین در این زمینه داریم.
احمدی ادامه داد: مشارکت همه جانبه معلمان در اجرای طرح آموزش بازی های رایانه ای در استان البرز گامی موثر در فرهنگ سازی و توجه افراد جامعه در انتخاب بازی های رایانه ای مجاز و نیز برنامه ریزی بازی های رایانه ای در اوقات فراغت به شمار می رود.
در این همایش آموزشی 600 مربی و معاون پرورشی مدارس البرز حضور داشتند که در پایان بین شرکت کنندگان بسته آموزشی- فرهنگی ازسوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای توزیع شد.
البرز 430 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
کد N1532672

وبگردی