آفتاب
رئیس سازمان زندان ها تأکید کرد؛

ضرورت تغییر نگاه و دیدگاه مردم و جامعه نسبت به زندانیان

ضرورت تغییر نگاه و دیدگاه مردم و جامعه نسبت به زندانیان

صومعه سرا-رئیس سازمان زندان ها،اقدامات تأمینی وتربیتی کشورحمایت از زندانیان وخانواده های آنهاراحفظ ارزش های اسلامی عنوان وتأکید کرد: تغییرنگاه مردم و جامعه نسبت به این گروه امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر جهانگیر در مراسم افتتاح زندان غرب گیلان که عصر چهارشنبه در دهستان ضیابر شهرستان صومعه سرا برگزار شد با بیان اینکه افتتاح این امکان در ذات خود پسندیده و خوب نیست، اظهار کرد: احداث این ساختمان ها در راستای رعایت بیشتر حقوق زندانیان و توجه به حوزه آموزش و تربیتی آنها است.

وی با بیان اینکه هر حکومتی دارای یک سیستم بزرگ و پیچیده است، افزود: این سیستم خود به زیرمجموعه های اعم از فرهنگی، آموزشی، سیاسی، انتظامی، نظامی، اطلاعاتی تقسیم می شود.

رئیس سازمان زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به دو محور ساختار و فرآیند سیستم ها، گفت: اگر بخواهیم در هربخشی فعالیت کنیم زمانی به موفقیت دست می یابیم که روابط ما با سایر بخش براساس قانون تنظیم شود.

وی نبود این قانون مندی در روابط بین بخشی را موجب ایجاد مشکل در خروجی و نتایج حاصله عنوان و خاطرنشان کرد: درست عمل نکردن هرکدام از بخش های فرهنگی، آموزشی، نظامی و... می تواند زمینه ساز بروز بدهکاری و سپس بزهکاری در سطح جامعه شود.

جهانگیر تصریح کرد: رعایت نکردن و تجاوز به حقوق دیگران، بروز ناهنجاری های اجتماعی، اشاعه نا امنی، توسعه نیافتگی و جلوگیری از بروز خلاقیت از نتایج درست عمل نکردن بخش های مختلف در جامعه است.

وی با بیان اینکه تمامی بخش های یک جامعه پویا و فعال به عنوان یک سیستم کلان و بزرگ به هم متصل و با هم در ارتباط هستند، اظهار کرد: در این میان قوه قضائیه و زندان به این گونه امورات پرداخته و جدا از این جامعه نیستند.

رئیس سازمان زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به ضرورت شناخت مناسب از بخش های مختلف جامعه و درنظر گرفتن عملکردها، افزود: این شناخت کمک می کند تا براساس آن برنامه ریزی مناسبی برای کمک و تعامل با سایر دستگاه ها فراهم شود.

وی سازمان زندان ها را بزرگترین سازمان قضایی از نظر عِده و عُده دانست و گفت: این سازمان دارای وظایف کلان بوده و علاوه بر کمک به زندانیان باید خدمات رسانی مناسبی به خانواده های آنها انجام دهد.

جهانگیر با اشاره اجرای مناسب این وظیفه منوط به تعامل و همکاری همه دستگاه های اجرایی، نیکوکاران و خیران است، تصریح کرد: باید نگاه جامعه و مردم نسبت زندانیان و خانواده های آنها تغییر کند.

وی حمایت از زندانیان و خانواده های آنها را در راستای حفظ ارزش های اسلامی و انسانی عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرای این حمایت ها سبب توسعه ارزش های اسلامی و انسانی در سطح جامعه نیز می شویم.

رئیس سازمان زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در ادامه با اشاره به احداث فضای مناسب زندان غرب گیلان، افزود: انتظار می رود این روند ادامه داشته و سبب تخریب زندان های فرسوده و تبدیل آنها به فضای فرهنگی، تربیتی و آموزشی برای زندانیان شود.

وی همچنین تأکید کرد: براساس آئین نامه سازمان زندان ها فضای زندان ها باید به سمتی پیش رود که علاوه بر ایجاد فضا مناسب برای اشتغال جمعی مکانی برای اصلاح، تربیت و حفظ کرامت انسانی زندانیان باشد.

کد N1532651

وبگردی