آفتاب
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا عنوان کرد؛

دفاع از منافع ملی در عرصه بین‌الملل با تعامل قوه قضائیه و ناجا

دفاع از منافع ملی در عرصه بین‌الملل با تعامل قوه قضائیه و ناجا

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل نتیجه همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محسن فتحی زاده در پنجمین نشست مشترک پلیس بین الملل ناجا با قضات و کارشناسان قضائی، افزود: امروزه پلیس و دستگاه قضائی ۲ رکن اساسی برای تأمین امنیت و پیشگیری از جرم هستند؛ تقویت و توسعه تعامل این دو مجموعه ، دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

وی افزود: خداوند را شاکریم که امروز همکاری و تعاملات بین ناجا و دستگاه قضا در اوج قرار دارد، با استفاده از ظرفیتی که در هر دو نهاد وجود دارد و با هم افزایی می توانیم به حسن انجام مأموریت ها کمک کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به خدمات و تلاش های کارکنان دستگاه قضا، بیان کرد: امروزه حوزه جرایم بین الملل شرایط و وضعیت خاصی را پیدا کرده است که آثار و تبعات آن در وضعیت امنیت جامعه نیز تأثیرگذار است لاجرم باید در این عرصه حضور فعال و اثرگذار داشته باشیم.

سردار فتحی زاده با اشاره به اینکه بسیاری از جرایم به داخل مرزها مربوط نمی شود و فراتر از آن است، بیان کرد: بسیاری از جرایم منشأ و عامل فرامرزی دارد و باید در این حوزه با اقدامات اثرگذار ورود کنیم.

وی بیان کرد: مواد مخدر ، موضوعات مرتبط با قاچاق انسان، کالا، ارز، میراث فرهنگی و ... از جرایمی هستند که دیگر مرز نمی شناسد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در دستگاه قضا و نیروی انتظامی ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندی های مطلوبی وجود دارد و باید از این موارد برای تقویت تعاملات در راستای پیشبرد اهداف بهره برد.

وی با اشاره به عملکرد پلیس بین الملل ناجا ادامه داد: از زمانی که پلیس بین الملل در این عرصه ورود پیدا کرده است توانسته ایم ظرفیت های خوبی را برای نظام و کشور فراهم کنیم؛ پلیس بین الملل از ظرفیت و قابلیت های مثال زدنی برخوردار است و باید بتوانیم از این ظرفیت ها در جهت پیشبرد اهداف بهره ببریم.

سردار فتحی زاده خاطرنشان کرد: بحمدالله به واسطه حسن تعامل بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی، در تمام عرصه ها به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده ایم و این گونه نشست ها در راستای توسعه ظرفیت و تعاملات موثر است تا بتوانیم در عرصه بین الملل از حقوق نظام و ملت دفاع کنیم.

وی تأکید کرد: دفاع از منافع ملی در عرصه بین الملل ، مهم ترین دستاورد تعامل قوه قضائیه و نیروی انتظامی است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا مطرح کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران در روابط بین الملل همکاری و ارتباطات مطلوبی با کشورهای دوست و همسایه دارد، گاهی با کشورهایی در سطح سیاسی چالش هایی داریم اما از نظر همکاری های پلیسی و بین المللی تعاملات خوبی وجود دارد.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: با بسیاری از کشورهای آسیایی ، اروپایی و آفریقایی ارتباط داریم و یا زمینه ارتباط وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده بهینه کنیم.

سردار فتحی زاده خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح دانش و مهارت مجموعه دستگاه قضا و ناجا نیز از دستاوردهای این نشست ها است و باید سطح تعاملات پلیس و قوه قضائیه را توسعه دهیم.

کد N1532572

وبگردی