آفتاب

«نگار مکتبخانه» میزبان عزت الله ضرغامی و رهبر مسلمانان میانمار

«نگار مکتبخانه» میزبان عزت الله ضرغامی و رهبر مسلمانان میانمار

عزت الله ضرغامی و خلیفه صدیق رهبر مسلمانان قادریه میانمار از نمایشگاه دائمی آثار هنری «نگار مکتبخانه» بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس اسبق سازمان صدا و سیما ضمن بازدید از نمایشگاه «نگار مکتبخانه» در مجتمع فرهنگی سرچشمه، آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه را معرف هنر اسلامی ایرانی خواند و بر لزوم آموزش این هنر اسلامی ایرانی به دانش‌آموزان و نسل جوان ایرانی تاکید کرد.

همچنین خلیفه صدیق رهبر مسلمانان قادریه میانمار که به ایران سفر کرده، با حضور در مجتمع سرچشمه از این نمایشگاه بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تحسین آثار هنرمندان ایرانی، این آثار را بیانگر درهم تنیدگی هنر ایرانی اسلامی خواند و یادآور شد: من و هیات همراهم به ایران سفر کرده‌ایم که از نزدیک با فعالیت‌های فرهنگی از این دست آشنا شویم و همین مدل را در مرکز اسلامی خودمان در رانگون، پایتخت میانمار برای جمعیت مسلمان «قادریه» اجرا کنیم.

وی همچنین در این بازدید ضمن معرفی فرقه «قادریه» میانمار گفت: جمعیت قادریه بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر است که اغلب آن‌ها مالکی هستند و به اهل بیت (ع) علاقه زیادی دارند.

در نمایشگاه دائمی آثار هنری که سال گذشته با عنوان ابداعی «نگار مکتبخانه» (schoollery) ویژه دانش‌آموزان تهرانی افتتاح شد، تاکنون هزار اثر هنری نقاشی، نقاشی خط و خوشنویسی از ۷۰ هنرمند شاخص به نمایش درآمده که از جمله آن‌ها می‌‌توان به هنرمندانی مانند جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای، سهراب سپهری، محمدعلی ترقی‌جاه، کامبیز درم­بخش، احمد وثوق‌احمدی، هادی روشن‌ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده رودی، شمس­‌الدین غازی، عطاءالله ذی‌نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمدسعید نقاشیان اشاره کرد.

نمایشگاه «نگار مکتب­خانه» شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۹ به نشانی میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی ­پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب‌اسلامی پذیرای علاقه‌مندان و دانش‌آموزان است.

کد N1532568

وبگردی