آفتاب
رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی:

بازی های رایانه ای با تکیه بر فرهنگ ایرانی اسلامی بومی سازی شود

بازی های رایانه ای با تکیه بر فرهنگ ایرانی اسلامی بومی سازی شود

تهران- ایرنا- رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت بومی سازی بازی های رایانه ای با تکیه بر فرهنگ ایرانی اسلامی در کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این بازی ها ابزاری برای تهاجم فرهنگی در کشور محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، دکتر 'علی عباس پور' در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری فدراسیون ورزش های الکترونیک آسیا با واحد علوم و تحقیقات گفت: با توجه به گستردگی بازی های رایانه ای و علاقمندی اقشار مختلف به این نوع سرگرمی ها، لازم است مراکز علمی و فرهنگی کشور در این حوزه فعال تر عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: سهم قابل توجهی از بازارهای اقتصادی دنیا به تهیه و تولید این نرم افزارها اختصاص یافته و این حوزه از ظرفیت بالایی برای درآمدزایی و رشد اقتصادی برخوردار است.
رئیس واحد علوم و تحقیقات درخصوص هرگونه همکاری با فدراسیون ورزش های الکترونیک اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات به عنوان واحدی جامع امکان تصویب در مراجع ذی ربط و راه اندازی رشته های مورد نیاز و جدید این فدراسیون را در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد.
وی با بیان اینکه با همکاری فدراسیون ورزش های الکترونیک می توان مرکز تحقیقات مشترکی در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی کرد، گفت: واحد علوم و تحقیقات اولین دانشگاهی است که از دیرباز، رشته های بین رشته ای را مورد توجه قرار داده و در همین راستا کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی ورزش را برای اولین بار راه اندازی و اقدام به پذیرش دانشجو کرد.
دبیرکل فدراسیون ورزش های الکترونیک آسیا نیز در این نشست به مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر سیاست های حاکم بر برنامه ملی بازی های رایانه ای که از سوی ریاست جمهوری به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ شد، اشاره کرد و گفت: ورزش های الکترونیک در دنیا دارای ساختاری جهانی هستند که مرکز آن از سال 2007 در کره جنوبی راه اندازی شده است.
'لقمان شاورانی' افزود: فدراسیون آسیایی ورزش های الکترونیک در سال 2014 با مصوبه فدراسیون جهانی به جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد که ریاست آن برعهده کشور امارات و دبیرکل آن نیز ایران است.
وی درباره توافقات صورت گرفته میان این فدراسیون و واحد علوم و تحقیقات گفت: راه اندازی جشنواره دانشجویی بازی های رایانه ای در دو بخش محتوا و آموزش، برگزاری جشنواره یا مسابقات دانشگاه های برتر جهان به میزبانی و مسوولیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تعریف کرسی های آموزشی در دانشگاه ها به صورت واحد درسی و نیز راه اندازی آکادمی جهانی ورزش های الکترونیک در واحد علوم و تحقیقات، چهار اصل مورد توجه برای همکاری های مشترک این فدراسیون با واحد علوم و تحقیقات را تشکیل می دهد.
شاورانی یادآور شد: فدراسیون با چهار تشکیلات بزرگ قاره ای، آکادمی جهانی ورزش های الکترونیک را راه اندازی کرده و امید است با امضای این تفاهم نامه امکان راه اندازی این آکادمی در این دانشگاه تسهیل شود.
علمی**1055**1440
دریافت کننده: زینب کارگر ** انتشاردهنده: معصومه گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1532555

وبگردی