آفتاب

کمک 15 میلیارد ریالی پزشک جانباز برای ساخت یک واحد آموزشی در دزفول

کمک 15 میلیارد ریالی پزشک جانباز برای ساخت یک واحد آموزشی در دزفول

دزفول - ایرنا - سعید طاوسی پزشک، رزمنده و جانباز دفاع مقدس برای بازسازی یک واحد آموزشی در دزفول حدود 15 میلیارد ریال متعهد شد.

به گزارش ایرنا سرپرست آموزش و پرورش دزفول چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت:‌بازسازی دبیرستان طالقانی دزفول از مدارس قدیمی و فرسوده این شهرستان 28 میلیارد ریال هزینه در بر دارد که نیمی از آن را این خیر متقبل شده است.
عبدالمحمد جرجانی افزود: تخریب این واحد آموزشی در هسته مرکزی شهر دزفول آغاز شده و پس از جابجایی دکل مخابراتی که در محوطه این دبیرستان قرار دارد ، عملیات ساخت آن نیز بزودی آغاز می شود.
وی گفت: در طراحی جدید دبیرستان طالقانی دزفول در سه هزار و 500 مترمربع، فضای آموزشی شامل 12 کلاس درس ، آزمایشگاه ، نمازخانه و سالن چند منظوره پیش بینی شده است.
جرجانی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این نخستین واحد آموزشی در کشور است که به صورت مشارکتی با سهم 50 درصدی خیر و 50 درصدی دولت با یک قرارداد مشترک ساخته می شود.
به گزارش ایرنا محمدحسن قنبری فر رئیس اداره نوسازی مدارس دزفول نیز گفت: دبیرستان طالقانی دزفول در سه طبقه با سازه بتنی با رعایت موازین استاندارد ساخته می شود.
رضا محمدی خباز عضو شورای آموزش و پرورش دزفول نیز گفت:سعید طاوسی جانباز و پزشک دزفولی سهم خیر ساز این واحد آموزشی را به نیت پدر مرحوم خود حاج کاظم طاوسی در نظر گرفته است.
وی افزود: این رزمنده دوران دفاع مقدس که دوران تحصیل خود را در دبیرستان طالقانی این شهر سپری کرده با هدف کمک به تحصیل دانش آموزان همشهری خود وارد این عمل خیر شده است.
خیرین مدرسه ساز دزفول که در کشور پیشتاز هستند امسال رقمی بیش از 168 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز مدارس این شهرستان متقبل شده اند.
مهر امسال نیز محمدحسین بهرامی فر از خیران دزفول 10 میلیارد ریال برای ساخت یک سالن چند منظوره ورزشی در دبستان دز در روستای محمدابن جعفرطیار(ع) این شهرستان هزینه کرد.
6068/6037 /
خبرنگار: محمدعلی فریدپناه ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
کد N1532518

وبگردی