آفتاب
دبیر فدراسیون کشتی کشور:

نگاه ما به ورزش کشتی باید کارشناسانه باشد

نگاه ما به ورزش کشتی باید کارشناسانه باشد

سنندج- ایرنا- دبیر فدراسیون کشتی کشور گفت: نگاه ما به ورزش کشتی باید کارشناسی باشد و تلاش کنیم آن را به روز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا لایق روز چهارشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات کشتی استان کردستان افزود: مشکل ورزش کشتی در کشور، ساختاری و علمی نبودن آن است و باید تلاش کنیم در جهت ارتقا علمی آن قدم برداریم.
او گفت: ورزش و از جمله کشتی باید علمی و کارشناسی شده باشد و مربیان و ورزشکاران نیز باید به صورت علمی به آن بپردازند تا اصولی و برنامه ریزی شده پیش برویم.
وی با بیان اینکه ورزش کشتی در ایران بیمار است و تفکرات اشتباهی در آن وجود دارد اظهار کرد: نیاز است که نگاه ها به آن تغییر یابد و تا زمانی که مردم و مسئولان به کشتی به عنوان یک بازی نگاه می کنند و این ورزش اصولی و زیربنایی نباشد نمی توان مشکلات را حل کرد.
وی با اشاره به اینکه مدتی است مردم رغبتی به تماشای ورزش کشتی ندارند و این ورزش جایگاه خود را در میان مردم تا حدی از دست داده است اضافه کرد: باید کوشش کنیم کشتی جایگاه واقعی خود را در کشور باز یاید و این مهم فقط با دادن مسئولیت به افراد متخصص و کاردان و دلسوز میسر است.
لایق بیان کرد: شاخص هایی را تعریف کرده ایم که با استانداردهای بین المللی مطابقت می کند و امیدواریم به زودی شاهد پیشرفت این ورزش در کشور و بین الملل باشیم.
دبیر فدراسیون کشتی ادامه داد: خانواده کشتی باید برای خودش احترام قائل باشد و از چالش ها و اختلافات دوری کند تا مردم نیز به آن اهمیت دهند و نگاهی خوب و احترام آمیز به آن داشته باشند.
لایق اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبودها، فدراسیون کشتی توانسته است اعزام های خوبی به خارج از کشور داشته باشد.
وی گفت: سعی کنیم در قالب یک ادبیات مناسب، مشکلات و کمبودها را با کمک و یاری یکدیگر رفع کنیم تا شاهد پیشرفت این ورزش محبوب در سطح کشور و جهان باشیم.
در این مجمع، تعدای از روسای هیات های کشتی شهرستان های کردستان و مربیان و پیشکسوتان کشتی به مشکلاتی از قبیل نبود اسپانسر قوی و زیرساختهای مناسب، عدم توانایی برای حضور در لیگ ها، عدم توانایی فدراسیون در برآورده کردن توقعات هیات های کشتی، استاندارد نبودن استعدادیابی ها، برگزار نشدن کلاس های بازآموزی مربیان کشتی، نبود خوابگاه ها، نبود خانه کشتی در برخی از شهرستان ها، نبود امکانات و تجهیزات کافی، نبود نیروی انسانی متخصص و عدم وجود برنامه ای مشخص در جهت کنترل عملکرد هیات های کشتی، اشاره کردند و خواستار رفع مشکلات و توجه فدراسیون کشتی به این ورزش در استان کردستان شدند.
7355/1904
**خبرنگار:وریا کرمی/** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1532437

وبگردی