آفتاب

طنین فریاد استکبار ستیزی در 105 هزار مدرسه کشور

طنین فریاد استکبار ستیزی در 105 هزار مدرسه کشور

بوشهر-ایرنا- مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: زنگ روز ملی استکبار ستیزی و روز دانش آموز 12 آبان ماه در 105 هزار مدرسه کشور به صدا در می آید.

به گزارش ایرنا، مهدی علی اکبرزاده روز چهارشنبه در دوره آموزشی توجیحی رئیسان، مسئولان و کارشناسان ادارات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان های کشور در بوشهر افزود: امسال تجمع و تظاهرات روز 13 آبان پرشورتر از سالهای گذشته است و دانش آموزان، معلمان، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه با حضور در آن، انزجار خود را از استکبار اعلام خواهند کرد.
وی بیان کرد: این روزها که ملت ایران و دنیا شاهد حرکت زشت استکبار در نسل کشی ها هستند تجمع روز 13 آبان باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.
اکبرزاده یادآور شد: امسال مردم وظیفه دارند با حضور خود در تجمع روز13 آبان به استکبار اعلام کنند که به دلیل خونریزی آنها را قبول ندارند و تنها دین مبین اسلام است که کرامت و عزت انسانی را شایسته می داند.
وی بیان کرد: امروز هیچکدام از ادیان خشونت را نمی خواهند و همه در کنار هم در این دنیا باید زندگی کنند.
اکبرزاده ادامه داد: امسال سوال رئیس جمهوری برای پرسش مهر نیز با مضمون دوری از خشونت و مسیر مهربانی و رافت اسلامی را پیمودن است که امسال در برگزاری برنامه های مربوط به پاسخ دانش آموزان به پرسش رئیس جمهوری سئوال های آن مطرح و اطلاع رسانی شده است.
وی افزود: هم اکنون ستاد مرکزی پرسش مهر آماده دریافت پاسخ سئوال ها از سوی دانش آموزان، معلمان، فرهنگیان، دانشجو معلمان و اولیا دانش آموزان است.
اکبرزاده تاکید کرد: بنابراین 13 آبان امسال دانش آموزان با ذهنیتی دیگر و هدف مشخص تر به لحاظ وجود بسیاری از مسائلی که در منطقه خاورمیانه می گذرد در این برنامه پرسش مهر شرکت خواهند داشت و از اسکتبار جهانی اعلام انزجار خود را نشان می دهند.
وی در ارتباط با با برنامه های فرهنگی و هنری مدارس گفت: اجرای چنین برنامه های اثرگذاری نیاز زمان و به اهتمام جدی از سوی مسئولان مربوطه دارد و در کوتاه مدت نباید از آن انتظار نتیجه داشت.
اکبرزاده یادآور شد: مدیریت در فضایی که امکانات مورد نیاز در دسترس است کار سختی نیست بلکه باید با وجود مشکلات بتوانیم برنامه ریزی های مناسبی برای رسیدن به هدف داشته باشیم.
وی بیان کرد: امسال بسیاری از برنامه های فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور بازتاب گسترده حتی در سطح بین المللی داشت و آثار برخی از آنها در رسانه های بین المللی بازتاب پیدا کرد.
اکبرزاده گفت: در ارتباط با برنامه های دانش آموزان به سمتی می رویم که آنها بتوانند با حضور در کرسی های نقد و آزاد اندیشی قدرت انتقاد و سخن وری خود را افزایش دهند.
6043/7212** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1532320

وبگردی