آفتاب

آغاز پذیرش پنجمین دوره طرح‌های نوآورانه فناوری نانو

آغاز پذیرش پنجمین دوره طرح‌های نوآورانه فناوری نانو

تهران- ایرنا- نخستین فراخوان پذیرش پنجمین دوره برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو از سوی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارایه شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی درراستای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای حوزه نانو، تولید ثروت و گسترش تفکر کارآفرینی درکشور، از فناوران و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو در قالب برنامه طرح‌های نوآورانه (NanoMatch) حمایت می‌کند.
تسهیل و تسریع درفرآیند تجاری‌سازی محصولات و دستاوردها، امکان نمایش محصولات، آغاز کسب‌و‌کار و جذب سرمایه‌گذار از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های حضور در این برنامه است.
برنامه طرح‌های نوآورانه به‌طورپیوسته درطول سال درحال دریافت و داوری طرح‌های فناورانه است، همزمان با آغاز فراخوان اول از دوره پنجم برنامه طرح‌های نوآورانه از ابتدای آبان تا 12 بهمن‌ماه 1395 ادامه دارد فناوران می‌توانند با ورود به پایگاه اینترنتی برنامه نام نویسی کنند
طرح‌های ارسالی باید درمحدوده فناوری نانو بوده و نمونه اولیه‌ای از آن‌ها ساخته‌شده باشد، طرح‌ها باید سطح نوآوری قابل قبولی داشته باشند و درصورت وجود محصول مشابه داخلی از منظر کیفیت، خواص یا ملاحظات اقتصادی نسبت به آن برتری داشته باشند.
واحد طرح‌های نوآورانه با هدف افزایش نرخ موفقیت وکاهش زمان تجاری‌سازی طرح‌های دریافتی و با توجه به ظرفیت‌های موجود در ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و شرکت‌ها و مشاوران همکار، چهاربسته حمایتی تسهیلات، خدمات، مشاوره و آموزش را تعریف کرده است، در این برنامه هر یک از فناوران متناسب با نیاز خود می‌توانند از بسته‌های معرفی‌شده ازجمله خدمات قابل دسترس می‌توان به مطالعه بازار، رصد فناوری، ثبت بتنت و نگارش طرح کسب و کاربهر‌ه‌مند شوند.
بسته‌های سرمایه‌گذاری، ساخت دمو (نمونه نمایشی)، دریافت تأییدیه نانومقیاس، اعتبار توسعه محصول و استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی نانو ازجمله تسهیلات در نظرگرفته شده دراین برنامه است، هریک از فناوران متناسب با نیاز طرح خویش می‌توانند از مشاوره‌های فنی، تجاری، مدیریت و کسب و کار، طراحی صنعتی، تأمین مالی و حقوقی بهره‌مند شوند.
از سال 1392 تاکنون چهار دوره از این برنامه برگزار شده است، در دوره اول از برنامه 12 طرح، دوره دوم 22 طرح، دوره سوم 24 طرح و در دوره چهارم 14 طرح از حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و بهداشت، نفت، کشاورزی، نساجی، الکترونیک و صنایع غذایی پذیرفته شدند.
طرح‌های پذیرفته شده در فراخوان اول امکان حضور در جشنواره دهم فناوری نانو در سال 1396 را خواهند داشت.
علمی *** 9340
دریافت کننده : منیر ابراهیمی زاده*انتشاردهنده:زهره محتشمی پور
کد N1532195

وبگردی