آفتاب
رئیس دانشگاه خوارزمی:

ایران رتبه هفتم جهان و نخست خاورمیانه را در فناوری نانو دارد

ایران رتبه هفتم جهان و نخست خاورمیانه را در فناوری نانو دارد

کرج - ایرنا - رئیس دانشگاه خوارزمی گفت که ایران مقام نخست فناوری نانو در خاورمیانه و بین کشورهای اسلامی و مقام هفتم را در کل جهان دارد.

به گزارش ایرنا، محمد علی سبحان اللهی روز چهارشنبه در ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو که به مدت سه روز در کرج برگزار می شود، افزود: با توجه به ارزش افزوده فناوری های نو تمام کشورها اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستند، باید به بخش فناوری نانو بیشتر توجه کنند چرا که این فناوری نقشی تعیین کننده در توسعه و پیشرفت کشورها دارد.
وی اضافه کرد: در یک کلام می توان گفت که فناوری های نو تمام عرصه های زندگی بشری را فرا گرفته و نقطه تلاقی بین رشته های مختلف با علوم گوناگون است.
سبحان اللهی با بیان اینکه فناوری نانو انقلابی است که در زندگی امروزی بشر اتفاق افتاده است، بیان داشت: در کشور ما نیز با توجه به سیاست های کلان کشور در جهت هدفمندسازی تحقیقات و تحقق بخشیدن به نتایج دستاوردهای این علم، لازم است که دانشگاه ها بیش از پیش توجه لازم را به این فناوری داشته باشند.
رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد:دانشگاه های کشور علاوه بر نگاه عرضه محور در عرصه بین الملل، در عرصه تقاضا نیز باید پروژها را به صورت هدفمند برنامه ریزی کنند تا نیازهای ملی را جوابگو باشند.
سبحان اللهی افزود: ایجاد بستر مناسب برای پژوهش، ایجاد فرصت های لازم برای ارایه دستاوردهای این علم و تبادل دانش از جمله موارد لازم برای توسعه هر چه بیشتر فناوری نانو در کشور است.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1532034

وبگردی