آفتاب

مدارس در اردبیل تعطیل شد ، کارمندان با تاخیر بر سرکار رسیدند

مدارس در اردبیل تعطیل شد ، کارمندان با تاخیر بر سرکار رسیدند

اردبیل - ایرنا- بارش سنگین برف که از بامداد روز سه شنبه در بسیاری از شهرستان های استان اردبیل شروع و تاکنون ادامه دارد موجب تعطیلی مدارس و دانشگاهها گشته و موجب تاخیر حضور کارمندان و کسبه بر سرکارهای خود شد.

به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش اردبیل در اطلاعیه ای تمامی مدارس در اردبیل ، هیر ، نیر ، سرعین ، نمین ، انگوت و گرمی را در نوبت صبح روز چهارشنبه تعطیل اعلام کرد.
همچنن در خلخال و کوثر پیش دبستانی، ابتدایی ، و متوسطه دوره اول و در مشگین شهر ، لاهرود ، ارشق ، جعفر اباد ، اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار نیز پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل می باشند.
دانشگاه علوم پزشکی ، محقق اردبیلی و آزاد اسلامی اردبیل نیز اعلام کردند که کلاس های درس آنها صبح و پیش از ظهر امروز تعطیل خواهد بود.
در این حال به علت شدت بارش برف و پر شدن معابر از برف تردد خودروها در خیابان های شهر اردبیل به سختی صورت می گیرد و این امر موجب کاهش تردد شهروندان و نیز تاخیر ورود کارمندان و کسبه بر سرکار خود شده و یا اقدام به گرفتن مرخصی کردند.
بارش برف سنگین همچنین موجب شکسته شدن شاخه و گاها تنه هزاران اصله درخت در اردبیل شده است، هر چند که ماموران شهرداری و شهروندان دوستدار محیط زیست تا صبح امروز مشغول پاک کر دن درختان از برف نشسته بر شاخ و برگ آنها بودند.
مسعود امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل نیز به ایرنا گفت: دیشب بر اثر برف وفرو افتادن درختان شکسته بر روی خطوط انتقال برق بیش از 50 نقطه شهر اردبیل دچار خاموشی شده بود که با تلاش ماموران شرکت توزیع برق اردبیل مشکل بسیاری از آنها حل شد.
وی افزود: هنوز در برخی مناطق از جمله تعدادی از روستاها به علت ریزش برف و شکسته شدن درختان شاهد خاموشی هایی هستیم .
وی از باز بودن تمامی جاده های اصلی استان و تردد خودروها در آن خبر داد اما گفت که راه تعدادی از روستاهای استان براثر برف مسدود شده است .
وی گفت که جلسه ستاد بحران شهرستان اردیل تا ساعتی دیگر برگزار و آخرین مسایل و مشکلات موجود بررسی می شود.
در این حال هواشناسی اردبیل اعلام کرد که تا صبح امروز در شهرستان نیر 40 سانتیمتر، سرعین 39 سانتیمتر، اردبیل 30 سانتیمتر،
گرمی 15 سانتیمتر، نمین 10 سانتیمتر و مشگین شهر پنج سانتیمتر برف بر زمین نشسته است.
همچنین در شهرستان های بیله سوار 27 میلیمتر، پارس آباد 17 میلیمتر و خلخال 6 میلیمتر باران باریده است.
این منبع اعلام کرد که این سامانه جوی تا روز پنجشنبه در استان فعال خواهد بود.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
کد N1531951

وبگردی