آفتاب

آمریکایی‌ها از دلقک‌ها بیشتر از تروریسم و مرگ می‌ترسند

آمریکایی‌ها از دلقک‌ها بیشتر از تروریسم و مرگ می‌ترسند

همشهری آنلاین: آمریکا در روزهای منتهی به مراسم سالانه هالووین در گیر و دار نوعی حمله دلقکی قرار گرفته‌است و شاید به همین دلیل است که نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از دلقک‌ها بیشتر از تروریسم،‌تغییرات اقلیمی و حتی مرگ می‌ترسند.

براساس گزارش وكس، نظرسنجي جديدي كه توسط وب‌سايت وكس انجام‌گرفته نشان مي‌دهد كه آمريكايي‌ها به معني واقعي كلمه از دلقك‌ها هراس دارند، حتي بيشتر از تغييرات اقليمي، تروريسم و مرگ.

اين درحالي است كه هم‌اكنون جهان درحال سپري كردن دوازدهمين ماه از مجموعه گرمترين ماه‌هاي تاريخ است و صفحه‌هاي يخي در قطب درواقع بمب‌هاي ساعتي هستند كه هرلحظه ظهرهاي ساحلي را به غرق شدن تهديد مي‌كنند.

با اين همه از ماه آگوست تاكنون بيش از 100 مورد مشكوك مشاهده دلقك در گوشه و كنار آمريكا گزارش شده‌است كه در بسياري از موارد پليس نتوانسته آنها را دستگير كند، اما به نظر مي‌آيد تنها ديدن اين دلقك‌ها نيز باعث وحشت شديد مردم مي‌شود.

در نظرسنجي جديد وكس كه در ميان 1999 نفر و از 15 تا 17 اكتبر سال 2016 انجام گرفته، 42 درصد از شركت‌كنندگان اعتراف كردند از دلقك‌ها هراس دارند. بيشترين ميزان ترس در ميان افراد 18 تا 29 ساله بود و از هر سه نفر يك نفر نشانه‌هاي خفيف دلقك‌هراسي يا كلروفوبيا را از خود نشان مي‌داد.

اكثريت اين افراد معتقد بودند دولت بايد تلاش بيشتري براي متوقف سازي دلقك‌ها داشته باشد و پليس بايد عليه آنها اقدام كند. وكس نتايج نظرسنجي خود را با نتايج نظرسنجي ديگري كه اوايل ماه اكتبر توسط دانشگاه چپمن در كاليفرنيا انجام گرفته‌بود مقايسه كرد. در آن نظرسنجي محققان از 1511 نفر درباره بزرگترين ترس‌هاي زندگيشان پرسيده بودند.

نتايج نشان دادند كه تعداد افرادي كه از دلقك‌ها مي‌ترسند بيشتر از ديگر افراد است،‌البته صرف‌نظر از ترس از فساد دولت. نتيجه تركيبي اين دو نظرسنجي از ترس‌هاي مردم آمريكا از اين قرار است:

  • فساد دولت- 61 درصد
  • دلقك‌ها- 42 درصد
  • حملات تروريستي-41 درصد
  • مرگ اعضاي خانواده- 38 درصد
  • تغييرات اقليمي- 32 درصد
  • ارتفاع- 24 درصد
  • مرگ- 19 درصد
کد N1531586

وبگردی