آفتاب

تحولات جمعیتی کشور، بررسی دقیق موضوعات این حوزه را ضروری ساخته است

تحولات جمعیتی کشور، بررسی دقیق موضوعات این حوزه را ضروری ساخته است

یزد - ایرنا - رئیس موسسه مطالعات جامع و تخصصی جمعیتی و دبیر انجمن جمعیت شناسی ایران گفت: تحولات جمعیتی کشور در سال های اخیر ضرورت بررسی موضوعات مرتبط با این حوزه را دو چندان ساخته است.

به گزارش ایرنا، محمدجلال عباسی شوازی روز چهارشنبه در نشست خبری تبیین برنامه های هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی ایران به میزبانی دانشگاه یزد افزود: همایش ملی انجمن جمعیت شناسی با توجهی به تحولات ایجاد شده در ساختار جمعیت کشور در سال های اخیر تحولات جمعیت، نیروی انسانی و اشتغال را مورد بررسی قرار داده است.
وی ادامه داد: افزایش سطح تحصیلات و سواد، تغییرات ترکیب ساختار جمعیتی کشور و حضور زنان تحصیل کرده در عرصه های مختلف و اشتغال از جمله تحولات اخیر جامعه است که باید مورد توجه و بررسی پژوهشگران و مسئولان قرار گیرد.
عباسی با بیان اینکه فرهنگ کار و قناعت یزدی ها در راستای اقتصاد مقاومتی است گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی از موثرترین راه های رسیدن به شرایط پایدار در اشتغال و توسعه محسوب می شود.
رئیس موسسه مطالعات جامع و تخصصی جمعیتی کشور تصریح کرد: محققان علوم اجتماعی وظیفه دارند پرسش های مردم و مسئولان را در خصوص بیکاری و نقش سیاستگذاری و توزیع اشتغال در بین مردان و زنان پاسخ دهند؛ البته اشتغال هدف نیست، بلکه وظیفه ای برای رسیدن به هدف است.
دبیر علمی هشتمین همایش انجمن جمعیت شناسی ایران در یزد نیز از پذیرش 88 مقاله برای ارایه در این همایش خبر داد.
عباس عسکری ندوشن افزود: به دنبال اعلام فراخوان برگزاری همایش در اسفندماه 1394، در محورهای پنجگانه همایش، 230 چکیده مقاله در بازه زمانی تعیین شده از سوی نویسندگان به دبیرخانه این همایش ارسال شد.
وی ادامه داد: پس از ارزیابی چکیده مقاله های دریافتی در نشست های کمیته علمی، 88 مقاله برای ارائه در همایش مورد پذیرش قرار گرفت؛ از این تعداد، 26 مقاله به صورت سخنرانی و 62 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می شود.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد نیز گفت: برگزاری این همایش برای نخستین بار در یزد فرصت مناسبی را برای بهره‏ برداری بهینه از ظرفیت‏ های علمی کشور در راستای تحلیل ابعاد گوناگون محورهای مرتبط با نیروی کار و چالش پراهمیت اشتغال و بیکاری فراهم کرده است.
سیدعلیرضا افشانی با تبیین فعالیت های دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد خاطر نشان کرد: این دانشکده تنها دانشکده علوم اجتماعی کشور در خارج از پایتخت (تهران) است که در همه رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشجو می پذیرد.
هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی ایران از فردا (پنجشنبه) با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و سیدابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدت 2 روز در دانشگاه یزد برگزار می شود.
7532 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار * کاظم شاملو*
کد N1531522

وبگردی