آفتاب

ایران نسبت به جدیت آمریکا در مبارزه با تروریسم تردید دارد

ایران نسبت به جدیت آمریکا در مبارزه با تروریسم تردید دارد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ملتی صلح‌طلب هستیم و مخالفت اصولی با سلاح هسته‌ای و شیمیایی داریم و این در حالی است که یک قدرت اتمی در مرزهای شرقی ما حضور دارد و رژیم صهیونیستی نیز از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای برخوردار است.

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی روز گذشته طی سخنرانی در آکادمی بین‌المللی دیپلماتیک فرانسه در پاریس خطاب به دیپلمات‌ها، محققان و خبرنگاران حاضر اعلام کرد: تحولات ۸ساله جنگ تحمیلی و تحریم‌های ناعادلانه به ما درس داد که باید برای دفاع از کشورمان به خود متکی باشیم.

او ادامه داد: ما ملتی صلح‌طلب هستیم و مخالفت اصولی با سلاح هسته‌ای و شیمیایی داریم و این در حالی است که یک قدرت اتمی در مرزهای شرقی ما حضور دارد و رژیم صهیونیستی نیز از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای برخوردار است.

بروجردی ادامه داد: در ۲ سال گذشته کشور کوچکی مثل یمن با انواع تسلیحات مدرن مورد حمله قرار می‌گیرد ولی حداکثر با صدور یک بیانیه این حملات محکوم می‌شود، در حالی که برای اعدام یک فرد قاتل‌، جو تبلیغاتی زیادی علیه کشور ما به راه می‌افتد.

او ادامه داد: سوریه ۵ سال پیش در یک وضعیت عادی قرار داشت ولی اکنون ده‌ها هزار تروریست در آن حضور دارند. متاسفانه تحلیل و ارزیابی غلط برخی از کشورهای منطقه به آمریکا منتقل شد و مبنای تصمیم‌گیری قرار گرفت. در سوریه ما باید بر اساس اصول دموکراسی اجازه دهیم مردم آن کشور، خودشان تصمیم بگیرند و از خارج تصمیمی به مردم تحمیل نشود.

بروجردی ادامه داد: ما نسبت به جدیت آمریکا در مبارزه با تروریسم تردید داریم. ما شاهد کمک‌های هوایی به ظاهر اشتباهی به داعش هستیم و مواضع ارتش سوریه بظاهر بطور اشتباهی مورد حمله قرار می‌گیرند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص روابط با فرانسه اظهار داشت: با سفر رییس‌جمهور به پاریس روابط دو کشور وارد عرصه جدیدی شده است.

او افزود: سیاست ما نسبت به کشورهای اروپایی و غربی توسعه روابط براساس احترام متقابل است.

به گزارش ایلنا، در بخش پرسش و پاسخ؛ ابتدا دوکلو، رییس آکادمی بین‌المللی دیپلماتیک فرانسه و سپس خبرنگاران و افراد حاضر سوالات خود را از رییس کمیسیون امنیت ملی و مجلس در خصوص تاثیرات کاهش حضور آمریکا در منطقه و چشم‌انداز انتخابات این کشور و تاثیر انتخاب ترامپ یا کلینتون بر اجرای توافق هسته‌ای، چشم‌انداز آینده وضعیت امنیتی عراق و سوریه بعد از سقوط موصل و سیاست‌های روسیه و تفاوت آن با ایران و همچنین ضرورت آشتی دو قدرت منطقه‌ای ایران و عربستان برای ایجاد صلح در منطقه مطرح نمودند که پاسخ‌های هر یک، از سوی آقای بروجردی ارائه شد.

کد N1531521

وبگردی