آفتاب

کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی ورزش در اصفهان برگزار می شود

کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی ورزش در اصفهان برگزار می شود

اصفهان-ایرنا-هشتمین کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی ورزش، اواخر ماه جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، این کنفرانس، هر سال توسط انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش با هدف ارائه آخرین یافته های دانشمندان در زمینه علوم اجتماعی در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود.
پیش از این، کنفرانس یاد شده به میزبانی کشورهای لهستان، جمهوری چک، پرتغال، مجارستان(دو بار) و لیتوانی برگزار شده است و ایران، اولین کشور آسیایی است که میزبانی برگزاری این کنفرانس را بر عهده گرفته است.
'ورزش و دگرگونی های اجتماعی و فرهنگی'،'ورزش و دگرگونی های اقتصادی و سیاسی'،'جنبش المپیک و دگرگونی های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی'، مباحث تاریخی، اخلاقی و آموزش تربیت بدنی در علوم اجتماعی' و 'توریسم ورزشی، تفریح و ورزش همگانی در علوم اجتماعی' از محورهای این کنفرانس بین المللی اعلام شده است.
همچنین 'هماهنگ سازی مدیریت اوقات فراغت با زمینه های اجتماعی'،'ظرفیت های علوم اجتماعی برای توسعه ورزش'،'مدیریت در علوم اجتماعی ورزش'،'دگرگونی های اجتماعی بر مدیریت ورزش'،'راهبردهای مدیریتی بمنظور هماهنگی با تغییرات اجتماعی ورزش' و 'چالش های حقوقی در ورزش ملی و بین المللی' از دیگر محورهای این کنفرانس است.
رئیس کمیته علمی هشتمین کنفرانس انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش روز سه شنبه در کنفرانس خبری، زمان برگزاری این کنفرانس را روزهای 26 و 27 آبان اعلام کرد و افزود: در این کنفرانس 15 نفر از دانشمندان و اساتید برجسته دانشگاه های جهان که در زمینه علوم اجتماعی ورزش فعالیت های علمی انجام داده اند، حضور دارند.
وحید ذوالاکتاف، تعداد مقاله های رسیده به دبیرخانه این کنفرانس را 243 مقاله به زبان های فارسی و انگلیسی اعلام کرد و افزود: از این تعداد 155 مقاله پذیرفته شده است.
وی افزود: در این کنفرانس 10 مقاله خارجی و 145 مقاله داخلی ارائه می شود و پنج کارشناس خارجی و پنج کارشناس داخلی در باره علوم اجتماعی ورزش سخنرانی می کنند.
رئیس کمیته علمی هشتمین کنفرانس انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش افزود: هیات ها و باشگاه های ورزشی برای استفاده از نظرات کارشناسان شرکت کننده در این کنفرانس تا 12 آبان فرصت دارند، نیازهای خود را به دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان اعلام کنند تا درخواست آنها مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه علوم اجتماعی ورزش در ایران، جدید و نوپاست، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنفرانس بین المللی در کشورمان، زمینه توسعه دانش در حوزه های مختلف جامعه شناسی ورزشی، فلسفه و تاریخ ورزش، حقوق ورزشی، خبرنگاری ورزشی، ورزش و رسانه و گردشگری ورزشی را فراهم کند.
وی از استانداری، شهرداری و باشگاه های فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن اصفهان، اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، کمیته ملی المپیک و پژوهشگاه ورزش وزارت علوم بعنوان حامیان مالی و علمی هشتمین کنفرانس انجمن بین المللی علوم اجتماعی ورزش نامبرد.
2093/ 6027 خبرنگار ** اصغر دواتگر* انتشار: محمدرضا شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
کد N1531506

وبگردی