آفتاب

جلوگیری از ورود چهره‌های تنش‌زا به مراحل مختلف انتخابات

جلوگیری از ورود چهره‌های تنش‌زا به مراحل مختلف انتخابات

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: مسئولان باید از ورود چهره‌های تنش‌زا به مراحل مختلف انتخابات و فضاهای سیاسی و کرسی‌های سخنرانی جلوگیری کنند تا به جایی نرسیم که انتخابات خدشه‌دار شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدهادی بهشتی‌پور روز سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان ضمن گرامیداشت مقام علما و مفاخر شهر همدان، اظهار کرد: وجود علما و بزرگانی چون شهید آیت‌الله مدنی و آیت‌الله نوری‌همدانی موجب فخر همدان و عزت این استان است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تشریح کرد: وقتی کتاب آسمانی بر پیامبر عظیم‌الشان اسلام نازل شد عده‌ای ثبات در دینشان را منوط به بهانه‌هایی از قبیل تغییر کتاب آسمانی و امثالهم می‌کردند در حالیکه خداوند با نزول این آیات به پیامبر (ص) فرمود با کسانی باش که صبح و شام خدا را یاد می‌کنند و در ایمان و عمل صالح راسخ و استوار هستند.

بهشتی‌پور این افراد را که ظاهرا ایمان آورده‌اند اما در باطن اعتقادی به آنچه می‌گویند ندارند «نفوذی» عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) تمام ارزش‌های عصر جاهلیت را زیرپا گذاشت و به عنوان ضدارزش معرفی کرد که این انقلابی در زمان خود بود و غالبا وجود نفوذی‌ها در هر انقلابی دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه واقعه عاشورا نیز از وجود نفوذی‌ها شکل گرفت، اضافه کرد: این افراد در جریانات قبل از عاشورا با جوسازی و تبلیغات، حمایت‌ها را از فرزند پیغمبر (ص) دور کرده و همراهی یزیدیان را پیشه کردند بنابراین وجود نفوذی‌ها از انقلاب پیامبر اکرم (ص) و امام حسین (ع) وجود داشته و به کرّات در تاریخ تکرار شده و خواهد شد که قرآن هم به صراحت، «دوزخ» را جایگاه نفوذی‌ها عنوان می‌کند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی در کشور تصریح کرد: کسانی هستند که از ابتدا با انقلاب مخالف بودند اما اکنون به واسطه نفوذی‌هایی که به نقاطی از جمهوری اسلامی چنگ انداخته‌اند درصدد آسیب زدن به نظام و انقلاب هستند، با این تفاسیر هر یک از ما باید ببینیم در چنین مقیاسی کجا هستیم؟ با انقلاب یا علیه انقلاب؟ و در چنین شرایطی برخی از این افراد به صورت چراغ روشن و برخی دیگر به صورت خاموش، مترصد صدمه زدن به انقلاب هستند و جریاناتی شکل گرفته که افرادی که دارای سابقه در انقلاب هستند علیه اصل نظام و انقلاب موضع‌گیری کرده‌اند.

بهشتی‌پور با بیان اینکه هر انقلابی ریزش‌ها و رویش‌های متعددی دارد، عنوان کرد: طلحه‌، زبیر، سعد ابی‌وقاص و شبث بن‌ربعی از جمله یاران نزدیک پیامبر (ص) و رزمندگان جنگ‌های مختلفی از جمله صفین بودند که پس از پیامبر (ص) به انقلاب او خیانت کرده و روبروی صف مسلمین و حتی نوه پیامبر (ص) ایستادند و این افراد از ریزش‌های انقلاب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: پیوستن زهیر بن‌قین که یک عثمانی مسلک بود به صف سربازان امام حسین (ع) در عاشورا نمونه‌ای از رویش‌های انقلابی است همچنین پیوستن وهب مسیحی و حرّبن یزید ریاحی به سپاه امام از این جمله است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خداوند برنامه جامعی مثل قرآن را برای زندگی ما قرار داده و امام را راهنما و معلم زندگی‌های ما برشمرده است، گفت: با وجود این دو نعمت الهی هرجا بین حق و باطل دچار تشکیک شدیم باید به این دو مأخذ متقن رجوع کنیم و با اتخاذ موضع معین از ایستادن در صف نفوذ اجتناب کنیم.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما نیز ریزش‌ها و رویش‌های متعددی داشته است، یادآورشد: رهبری و زعامت یک مرجع تقلید والامقام باعث شد در شرایطی که کشور تازه انقلاب کرده بود و آمادگی جنگ نداشت طی جنگی بی‌سابقه در مدت زمان ۸ سال به پیروزی برسد و دشمن را وادار به عقب‌نشینی و پذیرش صلح کند.

او با تأکید بر نقش رهبری در توفیق نظام طی فتنه‌های مختلف خاطرنشان کرد: طی عمر انقلاب اسلامی دشمن دست از خصومت و توطئه برنداشته و فتنه‌های متعددی از جمله فتنه ۷۸ را با سوءاستفاده از دانشجویان و فتنه ۸۸ را رقم زد که به اعتقاد برخی تحلیلگران، فتنه ۸۸ حتی از ۸ سال جنگ تحمیلی سخت‌تر و کنترل آن مشکل‌تر بود.

بهشتی‌پور بیان کرد: متأسفانه در فتنه ۸۸ کسانی را در مقابل نظام و انقلاب دیدیم که سوابق درخشانی از زندانی شدن در دوران رژیم پهلوی تا حضور در جبهه‌های جنگ را در کارنامه داشتند و این فتنه هم که نفوذی‌ها عامل رقم خوردن آن بودند با درایت و زعامت رهبر معظم انقلاب به ساحل نجات رسید.

او با بیان اینکه بسیاری از افراد بزرگ انقلاب اکنون مردود شده‌اند، ادامه داد: حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی از جمله کسانی بود که در فتنه ۸۸ قاطع و محکم اعلام موضع کرد و بر آن استوار بود در حالیکه برخی از بزرگان نظام در این مسیر پایداری نداشتند و خوشبختانه نیروی انتظامی هم از روسفیدان در این عرصه بود چرا که با وجود چندماه درگیری با فتنه‌گران حتی یک سرباز ما عقب‌نشینی نکرد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ضمن تأکید بر این امر که راه ما، راه امام و رهبری است و نجات و پیروزی را تنها در این راه می‌بینیم، گفت: متأسفانه افرادی در بدنه قدرت نفوذ کرده‌اند که تجدیدنظرخواه هستند یعنی اصل انقلاب را قبول ندارند و برخی از جریانات بازمانده از فتنه ۸۸ به دنبال ایجاد آشوب در انتخابات نیز هستند.

وی ضمن درخواست از مسئولان برای هوشیاری و حساسیت بیشتر نسبت به ورود جریان‌های خبیث و نفاق به انتخابات اظهار کرد: برای پیشگیری از فتنه و بلوایی دوباره، مسئولان باید از ورود چهره‌های تنش‌زا به مراحل مختلف انتخابات و فضاهای سیاسی و کرسی‌های سخنرانی جلوگیری کنند تا به جایی نرسیم که انتخابات خدشه‌دار شود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با بیان اینکه از ابتدا باید از ورود این افراد تنش‌آفرین و دارای سوءسابقه جلوگیری کنیم تا امنیت و آرامش در جامعه برقرار باشد، افزود: مردم ما فهیم هستند و می‌توانند با هوش و درایت رئیس جمهور آینده را انتخاب کنند.

نیروی انتظامی جزء هیچ خط و جریان سیاسی نیست

بهشتی‌پور در ادامه تبیین کرد: خط نیروی انتظامی خطّ ولایت است و جزو هیچ خط و جریان نیست اگرچه ممکن است جریانی به خط رهبری نزدیک باشد و چنین به نظر برسد که نیروی انتظامی در آن جریان است اما در واقع جریان مذکور به خط نیروی انتظامی که خط ولایت است نزدیک شده نه اینکه ما به آن جریان نزدیک شده باشیم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند نظارت و ارشاد هستیم، بیان کرد: حضور طلاب در نیروی انتظامی در راستای ارشاد، نصیحت، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی لازم است و روحیه طلبگی باید با شدت و قدرت تداوم داشته باشد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه حجت‌الاسلام نظری رئیس سابق عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی همدان با روحیه طلبگی خود تلاش بسیاری در ۳۰ سال خدمت در ناجا داشته است، گفت: رئیس جدید نیز که در ۷ سال اخیر در ایلام خدمت می‌کرده جنبه‌های فرهنگی بسیار قوی دارد و از پایداران در خط ولایت بوده و دارای روحیات مستحکم یک فرد حزب‌اللهی است.

کد N1531392

وبگردی