آفتاب

خیرین مراوه تپه برای تامین مدرسه روستاهای محروم دست به کار شدند

خیرین مراوه تپه برای تامین مدرسه روستاهای محروم دست به کار شدند

گنبدکاووس – ایرنا – مراوه تپه از شهرستان های محروم و مرزی در شرق استان گلستان است که در عرصه های مختلف بخصوص در بخش آموزش وپرورش و فضای آموزشی با مشکلات زیادی روبرو است و به گفته مدیر آموزش و پرورش، خیرین شهرستان برای رفع این مشکل دست به کار شده اند.

حضرتقلی دوجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: دراین شهرستان به خاطر پراکندگی روستاها با مشکلات مضاعفی برای احداث ساختمان مدارس مواجه هستیم.
وی افزود: با توجه به شرایط ساختمان واحدهای آموزشی به خصوص در روستاها، با انجام دیدار و رایزنی با خیرین شهرستان مراوه تپه و تشویق آنها به مشارکت برای احداث مدارس در روستاهای دور دست و محروم، آنها در این زمینه دست به کار شده و بر اساس این طرح خودجوش، تاکنون عملیات اجرایی سه واحد آموزشی آغاز شده است.
مدیر آموزش و پرورش مراوه تپه گفت: در محله توقتمش شهر مراوه تپه با مشارکت یک خانواده شهید این محله، مدرسه ای سه کلاسه با زیربنای 300 متر مربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع احداث می شود.
وی افزود : اعتبار مورد نیاز این طرح از محل مشارکت خانواده شهید ایوب حاجیلی دوجی و خیر نیک اندیش مشهدمحمد حاجیلی دوجی (ازبستگان شهید ) به مبلغ یک میلیارد 200میلیون ریال همچنین دو مییلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان تأمین شده است.
مدیر آموزش وپرورش مراوه تپه همچنین از احداث یک واحد آموزشی دیگر در روستای آق توقای جدید در 80 کیلومتری مراوه تپه خبر داد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مریع وبا زیر بنای 487 مترمربع با اعتباری بالغ بر 6میلیارد و 600میلیون ریال احداث می شود که دو میلیارد و 200میلیون زیال از این اعتبار از سوی خیر نیک اندیش عبدالصمد غراوی از اهالی مراوه تپه تامین شده و مابقی نیز از محل اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان گلستان تامین می شود.
وی درادامه از احداث یک واحد آموزشی سه کلاسه در روستای کمرلی از توابع بخش گلیداغ این شهرستان خبر داد و گفت: این مدرسه با زیربنای 300مترمربع در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع احداث می شود واعتبار اختصاص یافته برای اجرای این پروژه چهار میلیارد ریال است که با مشارکت حاج حسن یزدانی یکی از خیرین بخش گلیداغ و اعتبارات اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان گلستان تأمین شده است.
افزود : علی رغم کمک هایی که برای مدرسه سازی از سوی خیرین مناطق دیگر حتی از استانها وخارج کشور و همچنین اعتباراتی که از طرف سازمان نوسازی توسعه وتجهیز گلستان به این شهرستان اختصاص پیدا می کند ، در حال حاضر 25 واحد آموزشی نیاز به تخریب وباز سازی دارند.
شهرستان مراوه تپه بیش از 60هزار نفر جمعیت دارد و در120واحد آموزشی آن افزون بر10هزار نفز دانش آموز مشغول تحصیل هستند.
7478/1860
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
کد N1531359

وبگردی