آفتاب

طراحی منطقه 3 آزاد راه تهران–شمال کلید خورد/ سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی در این پروژه

طراحی منطقه 3 آزاد راه تهران–شمال کلید خورد/ سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی در این پروژه

وزیر راه و شهرسازی از اعلام برندگان قطعه 2 آزادراه تهران – شمال خبر داد و گفت: همزمان با اجرای قطعه یک و دو طراحی قطعه 3 را آغاز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از قطعه یک آزادراه تهران–شمال که با حضور حجت الاسلام ناطق نوری برگزار شد، با بیان این که فاز یک این پروژه، ماهانه 3 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت:‌ طبق زمان بندی اعلام شده قطعه یک آزادراه شمال بهار آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از اعلام برندگان مناقصه قطعه دو آزادراه تهران – شمال در بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: اسناد مناقصه برگزار شده است و امروز برندگان مناقصه و پیمانکاران قطعه 2 معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به مشخصات فنی قطعه یک آزادراه تهران – شمال اظهار داشت: برای اولین بار در کشور  آزادراه با کف بتنی ساخته می‌شود و قطعه یک آزادراه تهران–شمال اولین تجربه جاده‌ای با کف بتنی در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که همزمان با اجرای قطعه یک و آغاز ساخت قطعه 2 ، طراحی قطعه سوم این پروژه در حال انجام است، گفت: در تلاش هستیم که اجرای این پروژه پیوستگی داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای معماری راه در این پروژه گفت: در پروژه آزادراه تهران–شمال 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که با توجه به این میزان سرمایه گذاری نیاز به انجام معماری راه وجود دارد.

آخوندی ادامه داد: در این پروژه تونلی با طول بیش از 6 هزار متر وجود دارد که بر روی این پروژه با فناوری‌های جدید معماری راه انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: برای اولین بار است که تونلی با این وسعت به صورت مقطع کامل انجام می‌شود که این یک فناوری جدید است. همچنین در نحوه اجرای تونل‌های دوقلو هم از فناوری های جدید به کارگرفته در این پروژه است.

کد N1531281

وبگردی