آفتاب
مسئول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری مطرح کرد:

همخوانی پیشرفت فیزیکی آزادراه تهران شمال با گزارش کار ارایه شده

همخوانی پیشرفت فیزیکی آزادراه تهران شمال با گزارش کار ارایه شده

مسئول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به انجام فعالیت جهادی در آزادراه تهران-شمال گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه با گزارش کار ارایه‌شده، همخوانی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر ناطق نوری در جریان بازدید از قطعه یک آزادراه تهران- شمال گفت: این پروژه طی سه سال گذشته و با آغاز به کار دولت یازدهم، پیشرفت مناسبی داشته است؛ به نحوی که فاز ۱ آزادراه با وجود پیچیدگی‌های موجود در این قطعه، پیشرفت ۷۱.۸درصدی دارد و این نکته قابل توجهی است.

مسئول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: علاوه بر پیشرفت خوب پروژه آزادراه تهران- شمال، به کارگیری نیروی انسانی فنی و اشتغال تعداد بسیاری از جوانان ایرانی، امتیاز دیگر این پروژه است.

همچنین عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز در جریان بازدید از پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: برای اولین بار در کشور، برای ساخت تونل از فناوری تمام مقطع (حفاری و لاینینگ همزمان) بهره گرفته می‌شود؛ ضمن اینکه بر اساس برنامه قرار است تمام منطقه ۱ آزادراه تهران- شمال با کف بتونی اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر ماهانه ۳درصد پیشرفت فیزیکی داریم و در تلاش هستیم که همزمان با اجرای قطعه یک و دو آزادراه تهران- شمال، ساخت قطعه ۳ را آغاز کنیم. این در شرایطی است که پروژه مذکور، یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور است؛ زیرا حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: به علت اختلاف دمای ۲۰ درجه‌ای بین بخش‌های مختلف آزادراه، تمهیدات ویژه‌ای برای معماری و ساخت آن در نظر گرفته شده است.

آخوندی گفت: برای اجرای پروژه آزادراه تهران- شمال، از دانش مشاور ایتالیایی استفاده می‌شود؛ البته اجرای ۹۵ درصد کار توسط ایرانی‌ها انجام می‌شود و برای ۵درصد مابقی نیاز به بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی خارجی داریم.

وزیر راه و شهرسازی، آزادراه تهران- شمال را یکی از زیباترین کریدورهای کشور دانست و گفت: برای ساخت این آزادراه از سیستم مدیریت هوشمند بهره‌گیری می‌شود، ضمن اینکه به معماری، استفاده از فناوری‌های نوین، مسیرآرایی و سیستم امداد و نجات هم توجه شده است.

آخوندی افزود: در حال حاضر اجرای لاینینگ تونل البرز روزانه ۶۰ تا ۷۰ متر پیشرفت دارد.

کد N1531276

وبگردی