آفتاب
استاندار قزوین:

صادرات انگور و کشمش از قزوین به روسیه افزایش می یابد

صادرات انگور و کشمش از قزوین به روسیه افزایش می یابد

قزوین- استاندار قزوین گفت: با اجرای طرح های مشترک بین تجار قزوین و روس زمینه افزایش صادرات محصولات کشمش و انگور به روسیه را فراهم می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، الکس ایگوروف و رومان سوکولوویچ تجار روسی برای اجرای طرح های مشترک بازرگانی و خرید محصولات کشاورزی روز سه شنبه با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند.

فریدون همتی ظهر سه شنبه در دیدار با هیئت تجاری روسیه که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: ایران و روسیه در سالهای اخیر مناسبات بسیار خوبی در سطوح سیاسی، بازرگانی و اقتصادی داشته اند و با توجه به ظرفیت های موجود دو کشور این وضعیت می تواند بهبود یابد.

استاندار قزوین تصریح کرد: غربیها مایل نیستند ما با روسیه روابط بهتری داشته باشیم اما پیشینه روابط بستر خوبی برای توسعه مناسبات در شرایط کنونی ایجاد کرده و ما نیز در مجامع بین المللی از مواضع روسیه حمایت کرده ایم.

همتی گفت: استان قزوین ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه تجاری و اقتصادی دارد و در محصولات کشاورزی می توانیم با تجار روسی مناسبات گسترده ای داشته باشیم.

استاندار یادآورشد: بسترخوبی برای سرمایه گذاری خارجی در استان فراهم شده و آمادگی داریم با تجار روسی طرح های مشترک اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه فعالیتهای گلخانه ای پس از سفر رئیس جمهور تصمیمات خوبی گرفته شده و قرار است دو مجتمع بزرگ گلخانه ای در استان احداث شود و در بلند مدت نیز می توانیم با شرکت های روسی برای ایجاد گلخانه های مشترک و افزایش صادرات محصول گلخانه ای تعامل بیشتری داشته باشیم.

استاندار قزوین برای راه اندازی شرکت حمل ونقل بار و خرید ناوگان جدید کامیون های سردخانه دار در قزوین برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه منوچهر حبیبی سرپرست امور اقتصادی استانداری، عباسعلی درافشانی مشاور استاندار، رضا طاهری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها و طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین هم حضور داشتند.

کد N1531268

وبگردی