آفتاب

اظهار نگرانی معاون وزیر ارشاد از پائین بودن سرانه مطالعه در کشور

اظهار نگرانی معاون وزیر ارشاد از پائین بودن سرانه مطالعه در کشور

گرگان - ایرنا - معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پائین بودن سرانه مطالعه به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور اظهار نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین 'محمدرضا حشمتی' روز سه شنبه در آئین آغاز دهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان گلستان در گرگان افزود: مردم ما ازنظر فرهنگی و دینی دارای قدمت چند صدساله هستند و انتظار داریم که سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور مطلوب باشد.
وی با یادآوری این که مطالعه و کتاب باعث کاهش جهالت و افزایش سطح فرهنگی و علمی مردم می شود، ادامه داد: گوش دادن نیز نوعی اقدام فرهنگی است و اگر زمانی انتقادها را شنیدیم و در کنار تعریف ها و تشویق ها توانستیم به پیشرفت برسیم، آنگاه توسعه یافته هستیم.
حجت الاسلام حشمتی همچنین نمایشگاه کتاب را جشنواره دانایی بیان کرد و افزود: اقدامات فرهنگی همانند کتاب و کتابخوانی؛ جهل، تعصب های نابجا و نادانی را از بین می برد.
وی ادامه داد: توسعه فرهنگ کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه کتاب ادامه راه و قیام امام حسین (ع) برای آگاهی بخشی به مومنان و مردم جامعه محسوب می شود.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: بسیاری از گناهان ما ناشی از ناآگاهی و جهل است و خواندن کتاب و اقدامات فرهنگی باعث افزایش آگاهی و کاهش جهل و خطا در جامعه خواهد شد.
وی بر تشویق جوانان به کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه نیز تاکید کرد.
به گزارش ایرنا دهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان به مدت 6 روز و تا نهم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان در کیلومتر پنج جاده گرگان - آق قلا آماده بازدید علاقه مندان است.
در این نمایشگاه 500 ناشر در 260 غرفه 55 هزارعنوان کتاب و تازه های نشر خود را ارائه کرده اند.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 الی 12 و 15.30 تا 21 دایر است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار : پری سالارنیا
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا گلستان» دنبال کنید. irnagorgan@
کد N1531252

وبگردی