آفتاب

برف و سرمای زودهنگام مردم منطقه کوهستانی دیلمان را غافلگیر کرد

برف و سرمای زودهنگام مردم منطقه کوهستانی دیلمان را غافلگیر کرد

لاهیجان- ایرنا- بارش اولین برف پاییزی بخش دیلمان در شهرستان سیاهکل را سفیدپوش و مردم برخی از روستاهای در حال گازرسانی را غافلگیر کرد .

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ، اولین برف پاییزی که از نیمه شب گذشته در بخش دیلمان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد بخشی از شهر دیلمان واسپیلی و منطقه گردشگری لاریخانی و مناطق ارتفاعات این منطقه را سفیدپوش کرده است .
بخشدار دیلمان در باره سوخت رسانی به این مناطق کوهستانی تحت پوشش به خبرنگار ایرنا گفت: هنوز بخش عمده سوخت مردم بخش کوهستانی دیلمان از نفت تامین می شود و گاز نیز سوخت تعدادی از روستاها را تشکیل می دهد.
حسین یکتا افزود: از سه ماه قبل تمهیدات لازم در مورد تامین سوخت منطقه با همکاری شرکت فرآورده های نفتی و اداره گاز در این منطقه بعمل آمده است .
وی با اشاره به اینکه هنوز نفت 70 درصد سوخت جمعیت این بخش را تشکیل می دهد خاطرنشان کرد: از 101روستای بخش دیلمان 35روستا در برنامه گازرسانی قرار دارند که پس از سه سال اجرای عملیات گازرسانی به منطقه دیلمان 24 روستای این بخش از نعمت گاز برخوردار شده اند و گازرسانی به 9روستای دیگر تا پایان امسال به پایان می رسد .
وی با بیان اینکه قطع سهمیه نفت روستاهای درحال گازرسانی مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است اظهارداشت: لازم است که مسوولان شرکت نفت و گاز شرایط ثبت نام برای دریافت سهمیه نفت را برای این روستاها هم فراهم کنند تا سوخت نفت به این روستاها نیز عرضه شود.
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان نیز ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دمای فعلی شهر دیلمان را سه درجه سلسیوس اعلام کرد وگفت: در اکثر مناطق کوهستانی گیلان بارش برف ادامه دارد.
مازیار غلامی افزود: بارش توام برف و باران در شهر جیرنده رودبار ادامه دارد و دمای این شهر هم در ایستگاه جیرنده یک درجه ثبت شده است و در داماش نیز ارتفاع برف پنج سانتی متر و در مسیر اسالم به خلخال در گردنه الماس نیز 10سانتیمتر برف هم اکنون بر زمین نشسته است.
وی به رانندگانی که قصد سفر به مناطق کوهستانی گیلان را دارند توصیه کرد که به دلیل مه گرفتگی و لغزندگی جاده ها موارد ایمنی را رعایت کنند و لوازم ایمنی نظیر زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.
خبرنگار : فرهاد نظر پور **انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
کد N1531214

وبگردی