آفتاب

رونمایی از 4 قلم داروی جدید در البرز با حضور وزیر بهداشت

رونمایی از 4 قلم داروی جدید در البرز با حضور وزیر بهداشت

کرج-ایرنا- 4 قلم داروی جدید روز سه شنبه برای نخستین بار در خاورمیانه و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شرکت سیناژن شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس البرز رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این داروها برای نخستین بار به منظور درمان بیماری های خود ایمنی، پوکی استخوان، هورمن رشد و نازایی تولید شده است.
هاله حامدی فر مدیر عامل شرکت تولیدی تحقیقاتی سیناژن شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس گفت: این داروها شامل سینورا، سینوپار، سیناتروپین و سینال اف هستند.
وی افزود: تولید این دارو ها سالانه 300 میلیون دلارصرفه جویی ارزی برای کشوردر پی دارد.
وی از ویژگی های این داروها استفاده از ابزارهای دارو رسان نام برد و افزود:این داروها راحتی تزریق را برای بیمار ایجاد می کند.
حامدی فر ادامه داد: این داروها به کشورهای روسیه، ترکیه، آمریکای لاتین صادر می شود و قراتر است برای ثبت این داروها در اروپا اقدام می شود. فرایند ثبت این داروها در اروپا پنج سال زمان می برد.
وی با اشاره به اینکه شرکت تولیدی تحقیقاتی سیناژن در گذشته 13قلم دارو تولید می کرد،گفت: اکنون 17قلم دارو در این شرکت تولید می شود.
شرکت سیناژن سال گذشته 40 میلیون یورو صادرات دارو به کشورهای روسیه، قزاقستان، سوریه، مالزی، ترکیه، ارمنستان، لبنان و آذربایجان داشته است.
7418/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشاردهنده:داریوش غفاری
کد N1531172

وبگردی