آفتاب

افتتاح بخش «خانواده و سبک زندگی» در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

افتتاح بخش «خانواده و سبک زندگی» در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

بخش «خانواده و سبک زندگی» در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در سالن شبستان مصلی تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری نمایشگاه، این نمایشگاه با هدف فراهم نمودن محیطی مناسب به منظور ایجاد کسب و کار، هم‌دلی و هم‌افزایی بین پدیدآورندگان آثار دیجیتالی و همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخلی و عرضه آسان محصولات فرهنگی دیجیتالی از ۳ آبان فعالیت خود را آغاز کرد و تا ۷ آبان ماه در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) به کار خود ادامه می‌دهد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شعار «خانواده و سبک زندگی دیجیتال» با سه غرفه در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجتال حضور پیدا کرده است. در این غرفه‌ها کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با محوریت «خانواده و سبک زندگی دیجیتال» برگزارمی‌شود.

محمود صلاحی دوشنبه ۳ آبان در مراسم افتتاحیه بخش «خانواده و سبک زندگی» این نمایشگاه گفت: این قبیل نمایشگاه‌ها یکی از راه‌های معرفی فضای مجازی و اطلاع رسانی‌های تخصصی در این زمینه است و از آنجایی که جهان به سوی مجازی سازی پیش می‌رود ما هم نباید از این فضا غافل بمانیم. جهان در زمینه وب، بازی کودکان در فضای مجازی و... به صورت جهشی پیش می‌رود پس ما هم باید این روند را جدی تر گرفته و توان خود را در پیشبرد اهداف فرهنگی در فضای اینترنتی، به کار بندیم.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «اگر من وقت داشتم؛ خودم مسئولیت این فضا را بر عهده می‌گرفتم.» نشان از اهمیت خاص این فضا و ضرورت اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه و استفاده ی درست از آن دارد.

صلاحی تاکید کرد: رسانه‌های دیجیتال به قوت خود خوب پیش می‌روند اما دولت باید حمایت خود را از این جریان بیشتر کند تا نتیجه ی مطلوبی حاصل شود. هر چه ما این فضا را جدی تر بگیریم و اطلاع رسانی را افزایش دهیم راه را بر نفوذ دشمنان بسته و بهترین استفاده را از این فضا خواهیم داشت.

وی یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های فعالان رسانه‌های دیجیتالی را سبک زندگی ایرانی- اسلامی برشمرد و توصیه کرد تا با فرهنگ سازی اسلامی برنامه‌ها و طرح‌های «تهاجم فرهنگی» را خنثی کنیم.

کد N1531150

وبگردی