آفتاب

37 مدرسه جدید هدیه رهبری به دانش آموزان سیستان و بلوچستان

37 مدرسه جدید هدیه رهبری به دانش آموزان سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت رهبر معظم انقلاب 37 مدرسه دیگر از سوی بنیاد برکت در نقاط مختلف این استان ساخته می شود.

علیرضا راشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنیاد برکت به دستور رهبر معظم انقلاب نهضت مدرسه سازی را در سطح کشور راه انداخته و متعهد به ساخت هزار مدرسه در هزار نقطه محروم ایران اسلامی شده است.
وی ادامه داد: تا کنون حدود 440 مدرسه توسط بنیاد برکت در سطح کشور ساخته شده که 73 مدرسه آن مصوب برای سیستان و بلوچستان است که همگی به غیر از 6 مورد که در دست ساخت قرار دارد تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است.
وی گفت: آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مهرماه امسال در مراسم افتتاح پنج مدرسه در استان همزمان با سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با هدایت حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب انجام شد از ایشان درخواست کرد شمار مدارس بنیاد برکت را در سیستان و بلوچستان به 100 مدرسه برسانند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب این درخواست را با محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح کرد و وی قول داد شمار مدارس بنیاد برکت در این استان تا پایان امسال به 110 فضای آموزشی برسد.
راشکی افزود: پیرو این موضوع در نشست روز گذشته با حضور جعفری معاون امور زیربنایی بنیاد برکت و عباسی معاون امور نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور موافقت نامه ای برای ساخت 37 مدرسه جدید از سوی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان امضا شد.
وی گفت: بر اساس این توافقنامه عملیات اجرایی این مدارس جدید اهدایی رهبر معظم انقلاب در کانون های جمعیت دانش آموزی به صورت پراکنده تا پایان امسال در سراسر سیستان و بلوچستان به ویژه سواحل مکران آغاز می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با ساخت مدارس جدید، تمام شهرستان های استان از نعمت مدارس بنیاد برکت برخوردار خواهند شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1531144

وبگردی