آفتاب
رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان تهران:

سازمان تامین اجتماعی در حق کارگران خباز کوتاهی می‌کند

سازمان تامین اجتماعی در حق کارگران خباز کوتاهی می‌کند

ایلنا: رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان تهران می‌گوید: خودداری سازمان تامین اجتماعی از انجام بازرسی سرزده و دوره‌ای از نانوایی‌های مستقر در این استان به زیان کارگران شاغل در این واحدهای صنفی تمام شده است.

«محسن موسوی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: ظاهرا این خودداری بر اساس توافق سازمان تامین اجتماعی و صنف کارفرمایان خباز بوده که بر مبنای ماده 192 قانون نظام صنفی انجام شده است.

وی افزود: نتیجه این مسئله وضعیت مبهم اجرای قانون تامین اجتماعی در نانوایی‌های استان تهران و غیر شفاف شدن، سوابق بیمه‌ای کارگران شاغل در این واحدها در یک دهه گذشته بوده است.

این فعال صنفی یادآور شد: حرفه نانوایی اگرچه محصور به یک واحد کوچک صنفی با تعداد انگشت‌شماری کارگر است اما همچنان یکی از مشاغل سخت و طاقت فرسا محسوب می‌شود که برابر مقررات قوانین کار و تامین اجتماعی باید به کارگران آن مزایای بازنشستگی پیش از موعد تلقی بگیرد.

وی افزود: برای همین است که مسئله سوابق بیمه‌ای در خصوص کارگران شاغل در نانوایی بسیار حائز اهمیت است و این کارگران نسبت به ادامه اجرای توافق صورت گرفته صنف کارفرمایان نانوا با سازمان تامین اجتماعی معترض هستند.

کد N1530971

وبگردی