آفتاب
سلطانی‌فر از میراث ضربه می‌خورد؟

پاشنه آشیل وزیر پیشنهادی ورزش درمجلس/پرونده‌ای که دردسرساز می‌شود

پاشنه آشیل وزیر پیشنهادی ورزش درمجلس/پرونده‌ای که دردسرساز می‌شود

وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش هرچند سابقه ورزشی دارد و از سوی برخی مورد حمایت نیز قرار گرفته اما در مسئولیت قبلی اش پاشنه آشیل هایی دارد که مجلس روی آن دست خواهد گذاشت.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: مسعود سلطانی‌فر گزینه ۵۷ ساله حسن روحانی برای جانشینی محمود گودرزی در وزارت ورزش و جوانان در شرایطی هفته آینده باید به مجلس برود تا رای اعتماد نمایندگان را بگیرد که یک بار برای این پست طعم تجربه‌ای تلخ را چشیده و با ۱۴۸ رای مخالف، ۱۱۷ رای موافق و ۱۸ رای ممتنع نتوانست به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود.

او که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سه سال گذشته بوده به عنوان چهره‌ای که سابقه مدیریت ورزشی هم در کارنامه اش دیده می شود برای دومین بار شانس خود را امتحان خواهد کرد تا شاید این بار بتواند از گذرگاه سوالات و توضیحات مخالفانش در مجلس عبور کند و بر صندلی وزارت بنشیند.

هر چند سلطانی فر در سال های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵ به عنوان قائم مقام مصطفی هاشمی طبا در سازمان تربیت بدنی فعالیت کرده است اما در کارنامه او سابقه ورزشی دیگری به چشم نمی خورد. او نه ورزشکار حرفه ای بوده و نه در رشته خاصی به موفقیت رسیده است. با این حال اطلاعات ورزشی بسیار خوبی دارد و توانسته خود را با همین اطلاعات و اشراف به مسائل به عنوان یک ورزشی معرفی کند.

این در حالی است که زوایای دیگری از فاکتورهایی که برای اداره ورزش و جوانان لازم است هنوز مشخص نشده و ابهاماتی در این مورد وجود دارد و سوالاتی را نیز مطرح خواهد کرد که آیا وی می تواند در حوزه جوانان که یکی از ضعف های بزرگ محمود گورزی بود موفق عمل کند؟ آیا سلطانی فر می تواند به اوضاع آشفته و نابسامان ورزش سروسامانی دهد؟

سلطانی‌فر که دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز در کارنامه دارد رابطه بسیار نزدیکی با رئیس جمهور دارد و شاید به همین خاطر روحانی وی را برای دومین بار برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس پیشنهاد کرد.

درحالی که برخی اهالی ورزش از طریق پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به حمایت از وی پرداخته‌اند اما اتفاقاتی که در مسئولیت قبلی سلطانی فر رخ داده و پرونده هایی که وجود دارد قطعا در مجلس مورد پرسش نمایندگان قرار خواهد گرفت.

یکی از این پرونده ها مربوط به قطع درختان سعدآباد است که حرف و حدیث های فراوانی را به همراه داشت و گفته شد که قطع این درختان در شرایطی صورت گرفته که وی را هم در این اتفاق سهیم دانستند و حتی عنوان شده بود که با دستور شفاهی سلطانی فر این اتفاق رخ داده است.

به نظر می رسد نمایندگانی که به عنوان مخالف سلطانی فر در مجلس صحبت خواهند کرد این مورد را در کنار موارد دیگر مطرح خواهند کرد. ضمن اینکه حوزه جوانان نیز مورد سوال قرار خواهد گرفت که سلطانی فر برای آن چه برنامه ای خواهد داشت تا ضعف وزیر قبلی را پوشش دهد.

کد N1530912

وبگردی