آفتاب

معرفی ظریف و کری براساس نظر و رأی اعضای هیات‌مدیره چاتم‌ هاوس بود

معرفی ظریف و کری براساس نظر و رأی اعضای هیات‌مدیره چاتم‌ هاوس بود

سفیر ایران در لندن گفت: معرفی ظریف و کری براساس نظر و رأی اعضای هیات‌مدیره چاتم‌ هاوس بود.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: موسسه معتبر چاتم هاوس امروز محمدجواد ظریف و جان کری را به‌عنوان موثرترین افرادی که به ارتقاء امنیت بین‌المللی سال ۲۰۱۶ کمک کرده‌اند اعلام کرد. این موسسه این تصمیم را براساس نظر و رأی اعضای هیات‌مدیره خود اتخاذ کرده است.

موسسه چاتم‌هاوس سالانه بیش از ۳۰۰ کنفرانس، میزگرد و کارگاه آموزشی با حضور شخصیت‌های سیاسی دولتی، علمی و تحقیقاتی جهانی برگزار می‌کند. تنوع موضوعات و پروژه‌های تحقیقاتی انجام شده، وجود بیش از سه هزار محقق و پژوهشگر در جدول همکاران موسسه، در اختیار داشتن آکادمی اختصاصی که به برگزاری دوره‌های دوازده ماهه برای محققین مبادرت دارد و کتابخانه تخصصی از جمله مزیت‌های این موسسه به شمار می آیند.

 فعالیت‌های تحقیقاتی این موسسه با همکاری ۱۵۸ سازمان دولتی، آژانس‌ها، بنیادهای خصوصی و شرکت‌های اطراف دنیا انجام می‌شود. این موسسه در حال حاضر ۳۴۰۰ عضو فعال و ۳۶۰ عضو همکار دارد. مجله این موسسه تحت عنوان جهان امروز، از جمله منابع معتبر برای تحلیل گران سیاست بین‌الملل به شماره می‌آید و همچنین کتابخانه آن از جمله مجموعه‌های غنی علمی محسوب می‌شود که به صورت دیجیتال قابل دسترسی و تحقیق برای عموم است.

چاتم‌هاوس از جانب دانشگاه پنسیلوانیا برای ۸ سال پیاپی به عنوان بهترین مرکز تحقیقاتی خارج از امریکا شناخته شد و سال ۲۰۱۶ از سوی مجله سیاست خارجی به عنوان بهترین موسسه در زمینه مطالعات سیاست خارجی و روابط بین‌الملل در دنیا یاد شده است.

کد N1530617

وبگردی