آفتاب
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاح قانون کار را بررسی می کند

کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاح قانون کار را بررسی می کند

بروجرد- ایرنا- رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاح قانون کار را برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق کارگران و کارفرمایان بررسی می کند.

به گزارش ایرنا سلمان خدادادی عصر دوشنبه در حاشیه نشست بررسی طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد در هتل زاگرس این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: هرگز اجازه نمی دهیم حق 40 میلیون کارگر ضایع شود البته باید حق کارفرمایان نیز مد نظر باشد.
به گفته وی در بررسی اصلاح قانون کار به دنبال جلب نظر تشکل های کارگری و کارفرمایی هستیم و باید در نظر داشته باشیم که جامعه ما فقط کارگری نیست و باید منافع همه در نظر گرفته شود.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اخراج در تمام نقاط دنیا حق کارفرماست ولی هزینه اخراج برای کارفرما آنقدر بالاست که او زیر بار اخراج کارگر نمی رود.
وی افزود: اگر کارفرمایان به هدف مورد نظر خود نرسند باید بتوانند کارگران را اخراج کنند ولی باید هزینه اخراج به اندازه ای باشد که کارفرمایان به جای اخراج به فکر اصلاح امور باشند.
خدادادی گفت: کارگران بر گردن انقلاب حق دارند ولی باید به کارفرمایان نیز حق داد و زمینه را برای کار کردن آنها و تولید فراهم کرد.
وی با بیان اینکه 26 سال از قانون کار می گذرد، افزود: قانون کار نیازمند اصلاح است البته باید جوانب کار رعایت و با تغییرات مورد نظر زمینه کارآفرینی فراهم شود.
7190/3022
خبرنگار: علیرضا سلیمانی** انتشاردهنده: احسان کردی
کد N1530614

وبگردی