آفتاب
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

سازمان تامین اجتماعی هرماه 34 هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت می کند

سازمان تامین اجتماعی هرماه 34 هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت می کند

بوجرد- ایرنا- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی در شرایط توسعه و رکود کشور زیر فشار است و در این شرایط هرماه 34 هزار میلیارد ریال برابر با یارانه پرداختی دولت مستمری پرداخت می کند.

به گزارش ایرنا سید تقی نوربخش عصر دوشنبه در نشست طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد در هتل زاگرس این شهر افزود: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر پرداخت مستمری ماهیانه باید 52 هزار میلیارد ریال مصارف خود را تامین کند.
وی حق بیمه را نوعی حق الناس دانست و بر لزوم پرداخت به موقع آن توسط کارفرمایان تاکید کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در شرایط سخت باید به عنوان چتر حمایتی مردم به تامین منابع مالی بپردازد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: حق بیمه ای که از حقوق کارگران کسر می شود باید به حساب تامین اجتماعی واریز گردد تا بتوانیم به این قشر زحمتکش خدمات ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه دولت تاکنون 140 هزار میلیارد ریال بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کرده است، گفت: در برنامه ششم توسعه همه بدهی های دولت به تامین اجتماعی باید پرداخت شوند.
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از جدا شدن بخش درمان از سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این بخش نیاز اصلی بیمه شدگان تامین اجتماعی است.
نوربخش افزود: سازمان تامین اجتماعی روی پای خود ایستاده است و نباید کاری کنیم که به ردیف بودجه دولتی بگیر تبدیل شود.
به گفته وی ایران اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی بوده و شرایط سختی را پشت سر گذاشته است.
وی بهره برداری از سه مرکز درمانی لرستان در دولت تدبیر و امید را یادآور شد و افزود: مراکز بهداشتی و درمانی تامین اجتماعی بروجرد در شان مردم این شهرستان نیستند لذا به زودی طرح توسعه بیمارستان کوثر را اجرا می کنیم.

** توسعه بیمارستان تامین اجتماعی بروجرد از مطالبات مردم این شهرستان
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: توسعه بیمارستان تامین اجتماعی در بروجرد ضروری و از مطالبات مردم این شهرستان است.
عباس گودرزی افزود: با توجه به تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستان بروجرد ایجاد شعبه دوم تامین اجتماعی در شهرستان بروجرد لازم است.
وی با اشاره به بدهی 340 میلیارد ریالی شهرداری بروجرد به تامین اجتماعی اظهار کرد: این بدهی به دلیل نبود مدیریت مناسب در شهرداری ایجاد شده است.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از کسر حق بیمه از حقوق کارگران این مبلغ باید بلافاصله به حساب تامین اجتماعی واریز شود تا این مشکلات بوجود نیایند.
به گزارش خبرنگار ایرنا عصر امروز مدیرعامل سازمان تامین اجتماع و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان لرستان از بیمارستان تامین اجتماعی و شعبه اداری این سازمان در بروجرد بازدید کردند.
7190/3022
خبرنگار: علیرضا سلیمانی ** انتشار دهنده: احسان کردی
کد N1530608

وبگردی