آفتاب

وزیر کشور: نابرابری در کشور نتیجه توزیع نامناسب امکانات و فرصت هاست

وزیر کشور: نابرابری در کشور نتیجه توزیع نامناسب امکانات و فرصت هاست

تهران - ایرنا - وزیر کشور گفت: عدم توازن و تعادل و نابرابری و فقر عمومی در کشور نتیجه عدم تعادل و توزیع نامناسب امکانات، فرصت ها و فعالیت ها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی دوشنبه شب در چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور در دانشگاه خاتم افزود: به عنوان حکومت اسلامی باید به نیازها و مطالبات مردم که به آنها مدیون هستیم و هم دنیای اسلام که به ما رو آورده و توقع دارند و نیز تقویت قله های اقتصادی و امنیتی و افزایش توان تکنولوژی پاسخ داده شود.
وزیر کشور با بیان این که تاکید بر این است که توسعه و پیشرفت علم برای توسعه و پیشرفت کشور باشد گفت: پیشرفت علم باید متناسب با قدرت پاسخگویی و انطباق آن با دنیا باشد.
وی ادامه داد: به منظور این که با تمام دانشگاه ها و علمای جهان مسابقه بدهیم، این نشان از بلند همتی داشته و نگاه های مختلفی در این مساله است که باید بدانیم چه کار کنیم.
وزیر کشور گفت: عدم توازن و تعادل و نابرابری و فقر عمومی در کشور نتیجه عدم تعادل و توزیع نامناسب امکانات، فرصت ها و فعالیت ها، مهاجرت، حاشیه نشینی، جرم و جنایت و بزهکاری است و توقع داریم بخش خصوصی بیاید و بگوید دانشگاه می سازد و این کار را نمی کند و بر اساس رابطه عرضه و تقاضا این کار را می کند و باید مشکل این بخش حل شود.
رحمانی فضلی ادامه داد: در بحث توسعه و علم همیشه بین صفر تا 100 ، به گونه ای توقع داریم که تمام دانشگاهیان به جایی برسند که درون آن علم حرکت کند و این توقع درستی نیست. تعدادی از دانشگاه ها باید پیشگام و پیشرو بوده و بقیه دنبال آنها حرکت کنند.
رحمانی فضلی همچنین گفت: نظام برنامه ریزی ما از 40 سال پیش تاکنون یک نظام بخشی کلان بوده است و نگاه بخشی کلان نمی تواند پیوند منظومه ای بین دستگاه ها را برقرار کند و نظام اداری آمده و همه امکانات را در مرکز متمرکز کرده و دیگر مناطق مورد غفلت واقع شده است.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم اتفاقی در کشور بیفتد بخش خصوصی باید حمایت شود و در غیر این صورت نمی تواند. اگر نتوانیم عدم توازن و تعادل و مشکلات کشور را حل کنیم قطعا مساله علم برای توسعه کشور دچار خلل شده و مردم مطالبه خواهند داشت و مشکلات گریبان ما را خواهد گرفت.
رحمانی فضلی همچنین تصریح کرد: دانشجویان ما در حوزه کاربردی و بهره برداری از علمشان دچار مشکل اساسی هستند.
وزیر کشور گفت: از روز اول به دولت گفتم که ما قادریم استان هایمان را حداقل 15 استان در مرحله نخست و در یک برنامه 4 ساله خودکفا کنیم و در دو برنامه تمام استان ها در اداره خود مستقل شوند و همین الان هم هستند.
وی افزود: مقام معظم رهبری هم اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و در سیاست 24 گانه همه اینها هست و این ویژگی ها ، مردم محور و عدالت محور بوده، رئیس جمهوری حامی این نظریه است و حمایت هم می کند.
وی افزود: سه استان را برای نمونه به ما دادند و گفتند اگر در این استان ها موفق شوید برای هر استانی وزیر معین و برای استان ها هفت اختیار هم گرفته شد و با برقراری جلسات و اولویت بندی ها بعد از 4 ماه با ارزیابی ها هر وزیری متولی یک استان شد.
ادامه دارد
سیام **1058**6084**1449*خبرنگاران: محمد افضلی، امیر خان زاده* انتشار دهنده: امیر کاردان راد
کد N1530604

وبگردی