آفتاب

ارزش چوب جنگل های سه استان شمالی به اندازه 70 سال ذخیره نفت کشور است

ارزش چوب جنگل های سه استان شمالی به اندازه 70 سال ذخیره نفت کشور است

اردبیل- ایرنا- مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: فقط ارزش چوب جنگل های سه استان شمالی گلستان، ماندران و گیلان به اندازه 70 سال ذخیره نفت کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا هدایتی روز دوشنبه در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان اردبیل افزود: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نوعی ثروتمندترین سازمان در نظام جمهوری اسلامی ایران است و این وظیفه ما را سنگین تر می کند که چه کار سختی در حفاظت از منابع طبیعی در پیش داریم.
وی با تقسیم زمین خواران به دو دسته یقه آبی ها و یقه سفید ها بیان کرد: یقه آبی ها در واقع مردم و کشاورزان عادی هستند که از روی ناآگاهی و شاید هم از روی نیاز مبادرت به این کار می کنند اما یقه سفید ها اصولا آدم های با نفوذ و قدرتمندی هستند که با زور به صورت سازمان یافته و سوء استفاده از موقعیت اجتماعی خود وبه امید این که دارای مصونیت قضایی بوده و برای خود حق ویژه ای قائل هستند به چنین کاری دست می زنند.
وی مهمترین علل زمین خواری را عدم شفافیت آمار و اطلاعات در موضوع اصلاحات اراضی، عدم صحت و دقت در حدود و ثغور نقشه های ثبتی، عدم شفافیت و دقت در تعیین حدود مستثنیات، کمبود و خلاء های قانونی بر شمرد و اضافه کرد: ارزش یک مورد زمین خواری که پارسال توسط یگان حفاظت از منابع طبیعی در دره فرحزاد تهران کشف شد 11 درصد کل هزینه جنگ تحمیلی بود.
هدایتی گفت: در یکی از شهرهای کشور زمین خواران با جعل امضای جنگلبانی و جعل سند و ارسال یک نامه جعلی از یک دفترخانه که اصلا وجود خارجی نداشت می خواستند 25 هزار هکتار از اراضی ملی را به نام خود مصادره کنند که آدم آن موقع به مظلومیت مجموعه سازمان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور پی می برد.
مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: امروز با یک روش متنوع از زمین خواری در کشور مواجه هستیم وبه همین خاطر در سال 85 یگان حفاظت از منابع طبیعی و نمایندگی ولی فقیه در این سازمان تشکیل شد تا ضمن جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی کار فرهنگی هم در این زمینه انجام شود و البته که سیستم قضایی کشور هم در صورت دست درازی و تعدی به اراضی ملی با قدرت و اقتدار برخورد می کند.
وی با اشاره به آتش سوزی در جنگل ها گفت که طبق بررسی های بعمل آمده 65 درصد آتش سوزی ها به صورت سهوی و غیر عمدی بوده و 35 درصد آن عمدی می باشد.
وی با اشاره به اهمیت جنگل و مراتع در حفظ محیط زیست بیان کرد: آمریکا به تنهایی باعث 37.8 درصد آلودگی در جهان است وخود به عنوان بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای از امضای پروتکل منع گسترش آن خودداری می کند و همانطور که در جنایات بشری و ظلم به انسانیت در دنیا اول است در ظلم به طبیعت و نسل های آینده هم رتبه اول را دارد.
وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سه هزار پست حساس مدیریتی وجود دارد که به ازای آن 290 هزار شهید تقدیم بقای نظام اسلامی شده است وما اجازه نخواهیم داد افراد خائن و بدخواه نظام اسلامی به اهداف پلید خود برسند.
دراین مراسم از زحمات سرهنگ علی مریخی فرمانده سابق یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تقدیر و سرهنگ یوسف فتحی به عنوان فرمانده جدید این یگان معرفی شد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
کد N1530509

وبگردی