آفتاب

آغاز عملیات بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار کشور ویژه عشایر در جنوب سیستان و بلوچستان

آغاز عملیات بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار کشور ویژه عشایر در جنوب سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - عملیات اجرای بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار کشور ویژه جامعه عشایری در گستره سه هزار هکتار امروز /دوشنبه/ با حضور شماری از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان دلگان واقع در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم که با حضور زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری آبیاری تحت فشار کشور و صفر زاده قائم مقام سازمان امور عشایری ایران برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با این گستره برای نخستین بار ویژه جامعه عشایری کشور در این استان اجرایی شد.
رضا نجفی افزود: هفت کانون عشایری دلگان در جنوب استان در قالب 600 بهره بردار و مجموع هزار و 250 خانوار ساکن این کانون ها از مزایای این طرح بهره مند می شوند.
وی افزود: برای اجرای این طرح بزرگ 420 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی صرفه جویی در مصرف آب، بالا بردن راندمان تولید و افزایش سطح زیر کشت را از مهمترین ویژگی های طرح آبیاری نوین ذکر کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از سال 74 تا 92، 18 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان مجهز به سامانه آبیاری نوین شده است، افزود: با نگاه ویژه دولت یازدهم به این استان سامانه آبیاری نوین در هشت هزار هکتار دیگر از زمین های کشاورزی اجرا شده یا در دست اقدام است.
وی افزود: همچنین بر روی 25 هزار هکتار دیگر از زمین های کشاورزی استان مطالعات این طرح انجام شده که 10 هزار هکتار آن آماده امضای قرارداد با پیمانکار است.
گلمورتی مرکز شهرستان دلگان در 485 کیلومتری جنوب غربی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3042 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1530421

وبگردی