آفتاب

دستگیری تامین‌کننده اصلی بزرگ‌ترین محموله قاچاق پرندگان در البرز

دستگیری تامین‌کننده اصلی بزرگ‌ترین محموله قاچاق پرندگان در البرز

در پی دستگیری بزرگ‌ترین قاچاقچی پرندگان در ماه گذشته، با انجام یک سلسله عملیات شناسایی و اطلاعاتی، تامین کننده اصلی این پرندگان قاچاق در البرز به دام افتاد.

به گزارش ایلنا، رضا جزینی‌زاده (مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست) با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شناسایی و دستگیری بزرگ‌ترین قاچاقچی پرندگان به نام (الف. ر) در شهریورماه سال جاری و محموله‌ای به ارزشی بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در استان البرز، با انجام یک سلسله عملیات شناسایی اطلاعاتی و با همکاری مراجع امنیتی و حراست البرز و توسط یگان محیط زیست استان البرز، فرد اصلی تامین کننده این پرندگان با ترتیب دادن یک معامله صوری ازیکی از استانهای شمالی به البرز کشانده شد و در هنگام وقوع جرم با دستور مقام قضایی بازداشت شد.

وی افزود: مقدار زیادی پرنده وحشی از نوع فلامینگو و اردک سبز از وی ضبط و به یکی از مراکز نگهداری حیات وحش البرز منتقل شده است.

به گفته مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست، (م. ر) از دلالان و فروشندگان و تامین کنندگان اصلی پرندگان نایاب در کشور می‌باشد.

جزینی‌زاده تصریح کرد: براساس تاکید ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر برخورد قانونی با هر نوع تخلف، اداره کل حراست با استفاده از توان و ظرفیت موجود در ستاد و استان‌ها و با همکاری تنگاتنگ مراجع امنیتی و قضایی، با کلیه افراد و باندهایی که به نوعی به حیات وحش کشور آسیب برسانند بطور جدی برخورد خواهد کرد.

گفتنی است، ۲۸ شهریور و طی دو عملیات جداگانه، بزرگ‌ترین قاچاقچی پرندگان وحشی در البرز دستگیر شد و از این قاچاقچی بیش از۳ هزار انواع پرنده وحشی، پرنده‌های آبزی و کنار آبزی زنده و ۲۰۰ طرفه و حیوانات تاکسیدرمی شده کشف وضبط شد.

کد N1530053

وبگردی