آفتاب

به بهانه تروریسم نمی‌توان حاکمیت کشور‌ها را نقض کرد/ موضع ایران در قبال رفتار ترکیه در عراق

به بهانه تروریسم نمی‌توان حاکمیت کشور‌ها را نقض کرد/ موضع ایران در قبال رفتار ترکیه در عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نمی‌توانیم به بهانه تروریسم حاکمیت کشور‌ها را نقض کنیم و یک‌طرفه ورود کنیم. هر گونه مشارکت در این مبارزه باید با اطلاع و مجوز دولت مرکزی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام قاسمی در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه با ابراز تسلیت به جامعه رسانه‌ای کشور بخاطر درگذشت زنده‌یاد رضا رستمی، به سوال‌های مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

موضع ایران در قبال رفتار ترکیه در عراق

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در مورد مواضع ترکیه درباره عراق و سوریه، متذکر شد: بحث تروریسم و مقابله با آن در منطقه بسیار مهم است. هر دولتی که می‌تواند با تروریسم مقابله کند، کار درستی است ولی مقابله قبول نیست و نمی‌توانیم به بهانه تروریسم حاکمیت کشور‌ها را نقض کنیم و یک‌طرفه ورود کنیم. هر گونه مشارکت در این مبارزه باید با اطلاع و مجوز دولت مرکزی باشد.

از مصوبه یونسکو در مورد سجد‌الاقصی استقبال کردیم

خبرنگاری در مورد موضع ایران در قبال مصوبه یونسکو درباره مسجد الاقصی پرسید که قاسمی توضیح داد: ما از این مصوبه استقبال کردیم و آن را به حق می‌دانیم. بار دیگر آشکار شد که مردم فلسطین از حقوق خود محروم هستند. متاسفانه در جهان اسلام شاهدیم به دلایل مختلف توجه لازم به فلسطین کمرنگ شده و این از منویات شوم رژیم صهیونیستی است که سعی می‌کند با تفرقه و نفاق و اختلاف مسئله فلسطین را کمرنگ کند که جای تاسف دارد. امیدوارم جهان اسلام به خود بیاید و در برابر این توطیه‌های شوم مقابله کند.

توضیح در مورد سفر روحانی به ارمنستان

خبرنگار دیگری در مورد سفر روحانی به ارمنستان پرسید که قاسمی اینگونه پاسخ داد: روابط تهران با کشورهای شمالی و از جمله باکو و ایروان روابط خوبی است و تلاش می‌کنیم روابط و همکاری‌ها افزایش یابد.

اوا دامه داد: ارمنستان جایگاه ویژه‌ای برای ما دارد. تنها همسایه غیرمسلمان ماست که روابط ویژه‌ای می‌طلبد. رفت و آمد مستمر و منظمی وجود دارد. امیدوارم سفر آقای روحانی زود‌تر صورت بگیرد تا گام‌های بلندی برداشته شود چراکه ما اشتراکات خوبی داریم. البته ما این مناسبات با آذربایجان را هم داریم که امیدواریم با ارمنستان هم انجام شود. قبلا از آقای روحانی دعوت شده بود. امیدوارم بزودی این دعوت صورت بگیرد تا گام بلندی در روابط در روابط برداشته شود.

ادامه دارد ...

کد N1530041

وبگردی