آفتاب
آیت الله صافی گلپایگانی:

مردم قم باید به برپایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) افتخار کنند

مردم قم باید به برپایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) افتخار کنند

قم - یکی از مراجع تقلید با بیان این که مردم قم باید نسبت به برپایی موکب از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افتخار کنند، گفت: این کار، اقدامی ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد موکب آستان مقدس که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت این آستان شریف در برپایی موکب در مسیر زائران حسینی افتخاری بزرگ و فوق العاده است.

وی با بیان این که بسیاری از کارها آسمانی است و به انسان‌ها در روی زمین الهام می‌شود، افزود: من خوشحالم از این اقدام آستان مقدس که برای اسلام و دین حرکتی بسیار بزرگ در مسیر ترویج تعالیم دینی و شعائر الهی است.

استاد برجسته حوزه اظهار داشت: یقین بدانید حضرت فاطمه معصومه(س) به شما توجه داشتند و خودشان قلوب شما را برای انجام این کار همراه ساختند که مسلماً کاری بزرگ رقم خواهد خورد و آیندگان نیز از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با تأکید بر این که مردم قم باید نسبت به برپایی این موکب از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افتخار کنند، گفت: این کار، اقدامی ارزشمند و افتخاری برای شماست که امام زمان(عج) را خوشحال می‌کنید.

آیت الله صافی گلپایگانی، تعظیم شعائر الهی را وظیفه‌ای بر دوش همگان دانست و اظهار کرد: نسبت به این توفیق بزرگی که نصیب شما شده، سخن‌ها خواهند گفت و درباره آن خواهند نوشت.

توزیع روزانه ۱۰ هزار غذای تبرکی

حجت الاسلام حسینی نژاد، از اعضای ستاد موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این دیدار اظهار داشت: آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در ایام اربعین حسینی با برپایی موکبی در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا از زائران اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی می‌کند.

جواد جهانگیرزاده، رئیس ستاد اربعین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در این باره گفت: در راستای برپایی این موکب، هیئتی از آستان مقدس به عتبات عالیات رفته و با تولیت اعتاب مقدسه معصومین(ع) و جمعی از مسولان عراق دیدار انجام شد و آن‌ها از برپایی موکب این آستان شریف استقبال کردند.

وی با اشاره به برپایی موکب آستان مقدس قم در سال گذشته، گفت: امسال زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در عمود ۱۰۸۰ خریداری شد و علاوه بر پذیرایی از زائران حسینی با توزیع روزانه ۱۰ هزار غذای تبرکی، خدمات گسترده درمانی، بهداشتی و فرهنگی نیز به آن‌ها ارائه می‌شود.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: در این راستا ۴۰ کادر درمانی در موکب آستان مقدس شامل پزشکان، متخصصان و پرستاران هستند. محور اصلی کارها، برنامه‌های فرهنگی است که برپایی سه وعده نماز جماعت، ارائه مشاوره دینی و معرفتی به زبان‌های مختلف، حضور خادمان در موکب‌های عراقی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا و حضرت فاطمه معصومه(س) و معرفی احیاگران پیاده روی اربعین حسینی از جمله این برنامه‌هاست.

کد N1529901

وبگردی