آفتاب
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی مطرح کرد

آمادگی سه شرکت وابسته به «وخارزم»برای ورود به بازار سرمایه

آمادگی سه شرکت وابسته به «وخارزم»برای ورود به بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی از آمادگی سه شرکت وابسته به گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی برای ورود به بازار سرمایه خبر داد و گفت: با ...

گروه بنگاه‌ها:مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی از آمادگی سه شرکت وابسته به گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی برای ورود به بازار سرمایه خبر داد و گفت: با مساعد شدن و با‌ثبات‌تر شدن بازار سرمایه، این سه شرکت وارد بورس خواهند شد.حجت‌الله صیدی روز گذشته در آیین بازگشایی معاملا‌ت در چهارمین سالروز عرضه سهام سرمایه‌گذاری خوارزمی در بورس اوراق بهادار تهران، در نشستی خبری، مهم‌ترین برنامه‌ها و موفقیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی را تشریح کرد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری خوارزمی تلاش کرده در حوزه گزارشگری مالی عملکرد مطلوبی داشته باشد، چرا که معتقدیم هر چه شفافیت در بازار بیشتر باشد، کارآیی بازار بیشتر بوده و معاملات منصفانه‌تر انجام می‌پذیرد.صیدی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی 7 ساله گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی در پاییز سال 92 گفت: در این برنامه راهبردی، اهداف عملیاتی مشخصی تعیین شده اند که حرکت این شرکت بر اساس آن اهداف صورت می‌گیرد.وی درباره ترکیب پرتفوی گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز اظهار کرد: ترکیب پرتفوی هدفگذاری شده در برنامه راهبردی 7 ساله خوارزمی متشکل از 7 زمینه فعالیت (بازار سرمایه و سایر فرصت‌های پربازده، فناوری اطلاعات، معدن و صنایع معدنی، بازرگانی، ساختمان و مسکن، بانکداری و انرژی) است. طی سال گذشته نیز تمرکز گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی بر فعالیت در همین 7 صنعت بوده است.

وی در تشریح برخی اقدام‌های صورت گرفته در این 7 حوزه اظهار کرد: فعالیت‌های نیروگاه برق شهید منتظر قائم تجاری‌سازی شده است و توانسته‌ایم این نیروگاه تقریبا زیان‌ده را به سود‌آوری برسانیم. این نیروگاه در سال گذشته 60 میلیارد تومان سود کسب کرد. وی افزود: امیدواریم صادرات برق محقق شود تا طرح تجاری‌سازی نیروگاه شهید منتظر قائم تکمیل‌تر و سودآوری پایدار برای نسل‌ها در این نیروگاه مستحکم تر شود. افزون براین، این نیروگاه در حال مطالعه طرحی برای یک افزایش ظرفیت 500 مگاواتی است. صیدی با بیان اینکه در فعالیت‌های بین‌المللی موفق شدیم شرکت‌ها را به سودآوری برسانیم، اظهار کرد: در بخش مالی و بازار سرمایه شرکت آتی نگر سپهر ایرانیان و کارگزاری آینده نگر خوارزمی فعالیت‌ها و اقدام‌های خوبی داشته که به محض به نتیجه رسیدن اعلام عمومی خواهد شد.

وی از موفقیت شرکت«خوارزمی اینوست منت امارات» در حوزه سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: با 2میلیون درهم این شرکت کار خودش را آغاز کرد و در سال 2015 حدود 50 درصد سود‌آوری داشت. وی از هدف‌گیری بازارهای اروپا و آسیای جنوب شرقی نیز خبر داد و افزود: خوارزمی شرکتی کاملا مردمی است از این رو، راحت تر می‌توانیم مجوزهای لازم را از بانک‌های اروپایی بگیریم و البته گرفته ایم. شاید بتوانیم 4 تا 5 درصد از مراودات مالی کشور در سطح بین الملل را از طریق گروه خوارزمی انجام دهیم. تا کنون با سه شرکت خارجی وارد مذاکره شده ایم که به محض نتیجه دادن به اطلاع عموم خواهیم رساند. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت در بازار نفت و گاز و تاسیس شرکت زیما اظهار کرد: صنعت نفت و گاز در کنار خودروسازی و بانکداری مزیت رقابتی بیشتری نسبت به سایر حوزه‌ها دارد. از سوی دیگر، ایران یکی از دارندگان بیشترین ذخایر نفت و گاز جهان است. از این رو، تاسیس هلدینگ زیما در دستور کار قرار گرفت.وی همچنین در پاسخ به سوالی با اشاره به روش‌های محاسباتی مختلف برای «NAV» شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی اظهار کرد: به طور متوسط «NAV» خوارزمی بیش از دو برابر قیمت سهمی- از 190 تا 290 تومان- است که در بازار معامله می‌شود.

کد N1529697

وبگردی