آفتاب
موبایلکده

کالبدشکافی موبایل گوگل

کالبدشکافی موبایل گوگل

همان‌طور که می‏دانید گوگل به‌تازگی از موبایل جدیدش یعنی پیکسل رونمایی کرده است. این گوشی بی‏نظیر که این روزها سر و صدای زیادی هم به پا ...

آی‏تی‏ایران:همان‌طور که می‏دانید گوگل به‌تازگی از موبایل جدیدش یعنی پیکسل رونمایی کرده است. این گوشی بی‏نظیر که این روزها سر و صدای زیادی هم به پا کرده است حالا توسط iFixit کالبدشکافی شده است؛ سایتی که تقریبا همه دستگاه‏های جدید را کاملا باز می‏کند و به آنها امتیاز می‏دهد که چقدر تعویض قطعات آنها ساده است. برای باز کردن گوشی باید با مکش ال‏سی‏دی را جدا کنید و از آنجا که همه‏چیز بسیار فشرده است نمی‏شود صفحه نمایش این دستگاه را یک‏تکه جدا کرد. پس از باز کردن ال‏سی‏دی به فریم وسط دستگاه می‏رسید، بعد از اینکه فریم وسط را برداشتید می‏توانید برد اصلی آن را ببینید.

 

حالا نوبت به برداشتن باتری می‏رسد. باتری این دستگاه را اچ‏تی‏سی ساخته است که بسیار قدرتمند است و می‏تواند با 15 دقیقه شارژ شدن، 7 ساعت شارژ بدهد. بعد از باتری دوربین 8 مگاپیکسلی جلو را از جا در می‏آوریم. بعد از اینکه دوربین جلو را برداشتید می‏توانید مادربورد را آزاد کنید و به سراغ دوربین اصلی بروید. دوربین اصلی گوگل پیکسل بی‏شک بهترین دوربینی است که تا به حال روی یک موبایل قرار گرفته. حالا به خود برد اصلی اگر نگاه کنیم می‏توانید چیپ‏های مختلف آن را ببینید که در تصویر آنها را علامت زده‏ایم. گوگل پیکسل موفق شد در این آزمایش از 10 امتیاز، 6 امتیاز را دریافت کند. موارد خیلی خوب در طراحی داخلی این گوشی عبارت است از: اکثر قسمت‏ها ماژولار هستند و تعویض آنها بسیار ساده است؛ روی باتری یک بند وجود دارد که به راحتی می‏توان آن را برداشت؛ تمام پیچ‏های پیکسل از یک مدل T5 Torx هستند. اما نکات منفی این گوشی از نظر تعمیرکاران: صفحه نمایش دستگاه محافظ کافی ندارد و نمی‏شود بدون آسیب آن را باز کرد؛ فریم میانی با شکاف‏های مخصوص سرجایش قرار گرفته که با بی‏دقتی احتمال دارد شکسته شود و این کار تعمیر را سخت می‏کند.

کد N1529635

وبگردی