آفتاب

رئیس جمهوری:امیرکبیر راه را برای ورود فناوری و علم نوین به ایران هموار کرد

رئیس جمهوری:امیرکبیر راه را برای ورود فناوری و علم نوین به ایران هموار کرد

اراک - ایرنا -رئیس جمهوری گفت: امیرکبیر راه را برای ورود فناوری و علم نوین به ایران هموار کرد و نرمش صحیحی به وجود آورد که مستقل بمانیم و از پیشرفت ها و علوم دنیا نیز به خوبی بهره مند شویم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی بیان کرد: امام راحل به ما آموخت که چگونه باید برای یک تحول بزرگ با یک اراده آهنین در سطح جامعه اقدام کرد و کاری که بنیانگذار انقلاب شروع کرد را کسی باور نداشت.
وی ادامه داد: حتی یاران نزدیک و شاگردان بنام امام خمینی (ره)، اندیشمندان، فرهیختگان و علما، تغییر یک نظام در این کشور را باور نداشتند.
وی ابراز کرد: در میان انسان های عادی، یک فرد از منطقه استان مرکزی به پا خاست و سپس در حوزه علمیه قم و در قالب مرجعیت انقلاب بزرگی را به سامان رساند.
دکتر روحانی تصریح کرد: امام خمینی(ره) ایستادگی و مقاومت، خودباوری و عزت را به ما یاد داد و آزادگی را برای ما تبیین کرد و استقلال را برای کشور به ارمغان آورد.
وی افزود: امام راه دین را در دنیای کنونی گشود و اگر تعالی و اراده امام خمینی نبود چگونه می توانستیم در دوران دفاع مقدس مقاومت و ایستادگی کنیم و در جنگی نابرابر با دشمن پیروز باشیم و در حالی که در روزهای اول جنگ چیزی نداشتیم و شرایط ارتش شرایط خاصی بود.
رئیس جمهوری بیان داشت: سپاه پاسداران در ابتدای جنگ در حد یک نیروی انتظامی و امنیتی بود که سلاح سنگین نداشت و یک نیروی نظامی نبود و در مقابل، دنیای غرب و شرق به ما هجمه آوردند.
وی گفت: شرقی ها و شوروی سابق در جنگ تحمیلی به عراق هواپیما دادند، فرانسه هواپیمای میراژ به عراق داد و بسیاری از امکانات نظامی را اروپاییان در اختیار رژیم بعث گذاشتند و ملت به تنهایی با راهبری امام و ایمان و انگیزه الهی توانستند در برابر همه جهان ایستادگی کنند.
وی افزود: ایثار، فداکاری، وحدت، اتحاد و در کنار هم بودن رمز پیروزی ما در هشت سال جنگ تحمیلی بود و موفقیت در هر جبهه کشور در سایه اخلاص، اتحاد و یکپارچگی بوده است.
خبردر دست تکمیل است
3005/3075/ *شبس*1613*خبرنگار: معصومه صفری** انتشار دهنده: عبدالله غفاری
کد N1529583

وبگردی